Sommarfest

Hemkommen från sommarfest på Thelmas dagis, hur mysigt som helst med picknick och glada, spralliga barn! Dom dansade och sjöng och efter att jag följt med Thelma upp på "scenen" och suttit där en stund hoppade, sjöng och dansade hon allt vad hon hade. Man blir så himla lycklig av att se barn ha roligt tillsammans. Vi bor i en liten by där alla känner alla mer eller mindre och det har såklart både för- och nackdelar men det är absolut mest fördelar. Underbara föräldrar och vänner där man hjälps åt och ställer upp för varandra, det finns alltid en famn över hos någon och ingen är främmande för varandras barn, det tycker jag är fint.
Wilson hittade höggravida Jennys knä och myste där med henne när jag fotade och såg till att Thelma hade mej i närheten.
 
Babycafét då? Jo, vi hade det toppen där med. Sånger och lek med barnen och sen fika med kaffe och underbar jordgubbstårta. Vi har haft så varmt och soligt idag och jag hoppas det håller i sig hela helgen, allt är så enkelt såna här dagar, håller ni inte med?
Trots att nattningen av Wilson tog 1 timme blev jag inte ens lite trött eller less, utan tänkte att det var mitt fel som satte honom i bilen kl 17 så han somnade. Det räcker med en kvarts sömn vid den tiden för att det ska "skita" sig med nattningen men positiv som jag är så vad fasen gör det om hundra år, nu sover han ju :-)
 
 
 

Kommentera inlägget här :