Nedräkning

På lördag är det bara två veckor kvar, TVÅ VECKOR! Fattar ni hur kort det är? Det är ingenting och jag pendlar mellan att längta efter att få ge mig i väg på min 42195 m långa resa och få panik och inte veta vad jag gjort som anmält mig till nå dyligt. Jag har tränat i 7 månader för det här, det har gått bra tycker jag själv. Det har varit roligt hela vägen, tills kanske fram till för tre veckor sedan. Då hände nåt. Jag började tappa motivation, blev nervös, började tänka alltför mycket och började tvivla på min förmåga.
De senaste veckorna har kantats av halsont, allergibesvär, extremt trötta och stumma ben, blodblåsor och lösa tånaglar. 
Mitt första marathon kommer verkligen inte att bli lätt, det har jag förstått. Det kommer bli en kamp och det kommer krävas så mycket vilja. 42 km är jättelångt. Förra veckan sprang jag mitt längsta pass, 30 km. Det gick ju rätt bra men oerhört skönt att komma hem och få stanna om jag säger så. Den 4 Juni ska jag springa 12 km till, svårt att ta på, speciellt just nu när jag sitter här och inte mår tipp topp.
 
Min coach är övertygad om att jag kommer klara det och jag hoppas så innerligt att hon har rätt. Jag hoppas också att jag kommer ha lite roligt längs vägen och att det blir en bra upplevelse. Även om det blir jobbigt på slutet och jag kommer få slita så vill jag ändå känna att det blev nåt bra av de månader jag lagt hela mitt fokus på en enda sak. Tiden bryr jag mig inte om, alls. Jag vill korsa mållinjen, det räcker för mig. Jag har inga tidigare tider att slå och jag ska njuta av att jag kan springa hur sakta som helst och ändå ta pb ;-)
 
Nu ska jag ta och skriva listor på vad som ska tas med till Stockholm och hur jag ska klä mig för olika väder. Listor ger mig ett uns av kontroll, kontroll är bra. Har jag kontroll blir jag lugn, och nu behöver  jag lugna ner mig....
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Karin

Älskade, fina Therese <3 Jag tror säkert att du kommer klara det galant. Hoppas bara att vädret o hälsan är med dej. Vi ska heja på dej och ta emot dej vid målet =) Kram på dej !!

skriven
#2: mari

Tror du kommer klara det galant <3

skriven

Kommentera inlägget här :