Löpningen då?

Det har mest skrivits om cykling här på sistone men faktum är att jag sedan ett par veckor tillbaka sprungit minst 3 ggr/vecka. Var lite nervös innan första rundan att det skulle göra ont eller kännas obekvämt efter operationen men det gick bra tack och lov! Det blir bara korta rundor på ca 5-8km och kroppen får bestämma allt. Springer enbart utan klocka och mest i skogen på stig. Ger jag mig ut på landsvägen kan jag inte hålla tempot nere och springer fortare än jag borde, men med pigga och löpsugna ben är det svårt att hålla igen. På varje pass fokuserar jag på att kunna hålla anspänningen i magen och bra hållning. Så fort jag inte orkar hålla en god teknik längre så slutar jag springa, tar en paus och fortsätter sen. Jag har nog aldrig varit så snäll mot min kropp som nu :-) Jag varvar löpningen med cykling och lätt styrka för magen. Jag hoppas det ska fortsätta gå åt rätt håll så jag så småningom kan köra lite tyngre.

Kommentarer :

#1: Mari

Bra fina du! Bra att du lyssnar på kroppen <3

Svar: Tack snälla ❤
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :