Nya löparskor

Nu äntligen har jag köpt mig ett par nya skor för långpassen. Blev väl omhändertagen på löplabbet och mina fötter kollades noga både under och över. Rörligheten och balansen kollades och lika så löpsteget. Det bästa med hela besöket var att det inte blev några som helst överraskningar. Det jag trodde, stämde så bra och de skor de plockade fram som förslag var rätt bra allihopa men skorna som jag köpte var i en klass för sig när jag fick testa dem på band mot andra skor. Det är också den skon jag hela tiden egentligen trott skulle passa mig bäst, Saucony guide 9! Sitter som en smäck, lätt och med mycket löpkänsla. Bra med dämpning och lite men fullt tillräckligt med pronationsstöd. 
Fick också en mycket fin komplimang för mitt löpsteg. Det syns att du är en van löpare sa han och det värmde ska ni veta. Jag har aktivt jobbat på mitt löpsteg under ett par år och nu fick jag själv se på film hur jag landar på hela foten, från att verkligen ha varit en hälisättare. Backlöpning och löpskolningar gör verkligen sitt men sen tror jag också att mängden löpning och att man sakta blir bättre gör att steget automatiskt blir effektivare. 


Finns en nackdel med skorna och det är färgen. Jag har så svårt för rosa och kanske ännu mer om det är ihop med lila. Jag är en obotlig matchning nörd så detta blir helt fel med hela min träningsgarderob men jag gick in i detta med att inte gå på utseendet och då kan det bli så här. 
Ett annat litet orosmoln är hur min hallux valgus kommer gilla skorna. Det går inte att veta förrän jag sprungit i dem ordentligt så det kommer visa sig om tyget är tillräckligt flexibelt. 
Just nu är jag ironiskt nog förkyld men hoppas kunna springa i dem i helgen i alla fall. 
Nu ska jag bara inhandla en ny "snabbsko" också men det tar vi ett annat inlägg haha!! 

Kommentarer :

#1: Mari

Snygga och underbart att dom känns bra redan nu :) Toppen! Kul att få beröm också, sådant behöver vi alla mer av :)

Svar: Tack snälla! Det blir nog bra det här men oron att hallux knölen ska gnälla finns där... Att få en komplimang värmer verkligen, speciellt för sånt man kämpat lite med 😊 Kram på dig!
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :