Långpass i mina barndomsskogar

Helg och det betyder alltid långpass. Så skönt att få beta av de längre passen i dagsljus. Åkte till mina föräldrar på fm och lämnade in barnen i ett par timmar och gav mig sen i väg. Vägen jag sprang efter kan jag utan och innan. Det är nästan bara skog och händer inte så himla mycket men jag känner till varenda meter av den och jag älskar det! Är man ett kontrollfreak så vill man inte ha så mycket överraskningar. Så skönt att veta att bortom nästa kurva kommer en motbacke eller exakt hur långt det är kvar tills man ska vända, det passar mig.
Hade en bra känsla innan och tyckte det skulle bli skoj att springa. Det vara bara 2 minusgrader vilket kändes som rena sommarvärmen efter all kyla vi haft. Jag har inga problem med kyla men behändigare att springa utan att vara påbylsad en massa kläder och att vattnet inte blir fullt så kallt lika fort. 18,5 km blev det och mina fötter var inte så glada. Hade compeed på mina blåsor men det hjälpte inte riktigt. Blir lite trött i "trampdynorna" av icebugsen men det går över sen. Tänkte mycket på sthlm maraton idag när jag sprang och jag har massor med gånger visualiserat min målgång, som att spela upp en film i huvudet, där jag ser på mig själv som att jag står på sidan av. Det känns overkligt att jag ska spela huvudrollen i den där filmen om några månader.
Jag tar ofta med mig blåbärssoppa på långpassen, tycker det är så gott! Äter det aldrig annars men som energi under pass är det toppen. Skönt att bara dricka men jag ska testa fastare föda också få se vad magen säger. 
När jag sen kommit tillbaka, duschat och fått lunch åkte jag och barnen och åkte skridskor, dem skulle testa för första gången och som vanligt blir man ju imponerad hur fort de lär sig. Blev grymt sugen att åka själv men har inte hittat mina skridskor så jag är osäker på om de finns kvar. 
Väl hemma igen rev jag av ett yogapass också och avslutade sen med tacos med de bästa! Grym dag på alla sätt och nu väntar bara soffan och möjligtvis en skål glass ;-)
 
 Lite trappstretch med Tarzan som sällskap. 
 
 

Kommentera inlägget här :