Skidserie

Igår var det debut för Thelma i barnens skidserie. Eftersom jag oturligt nog jobbar enda till 18:30 och skidserien börjar 18, så följde mormor och morfar med istället.
Efter att ha varit lite tveksam till att åka när hon väl kommit dit hade hon iaf startat efter att alla andra åkt i väg. Halva sträckan utan stavar och resterande med. Jag skyndade mig så fort jag kunde dit efter jobbet och medans jag småsprang från bilen letade min blick febrilt efter Thelmas turkosa overall och väl framme vid spåret ser jag henne på upploppet och jag fick heja fram henne in i mål med mormor och morfar på varsin sida. Yngst av alla och sist i mål men det var helt enl plan berättade hon för mig och jag tror att hon var jätte nöjd. Mammahjärtat dog en smula och jag är så stolt över henne <3 Efter målgång drack hon flera muggar varm saft och åt en banan, innan hon bad om att få åka hem till sängen :-) Efter bara några meter i bilen sov hon min lilla hjälte.
 
För mig blev det vilodag igår men idag var det dags. Besökte faktiskt gymmet och körde det första löpintervallpasset på-jag-vet-inte-när. Så himla längesen, jag har mest bara myst runt i skogen på sistone. Har faktiskt aldrig sprungit intervaller på löpband tidigare men det gick ju bra, då håller man ju garanterat samma fart hela tiden och det gick rätt bra att hoppa av och på bandet i farten trots min ovana. 8x2min med ståvila blev det och jag hade nästan glömt hur gött det är efteråt.
Avslutade sen med lite gott och blandat, baksida ben, rumpa och överkropp. Nu efter lite kvällsmål mår jag toppen och som grädde på allt mos är jag ledig i morgon och det behöver vi allihop. Jag ska kramas extra mycket med det finaste jag har och fokusera på nuet!
 
KRAM
 
 
Så här såg det ut på Thelmas skidpremiär för ett år sen!
 

Kommentarer :

#1: Mari

Men så härligt, heja heja :)

Svar: Så himla roligt att heja på alla duktiga barn!
Therese

skriven
#2: Elin

Vad mysigt! Älskar att åka skidor :)

Svar: Det är verkligen nåt speciellt med längdskidåkning, älskar också det!
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :