VM Falun 2015

I morse åkte jag mot Falun för att uppleva skid VM och se både damer och herrar gör upp om medaljerna i skiathlon. Det var nära på 45000 åskådare på plats och stämningen var magisk. Vi hade plats på läktare och såg bra både när åkarna kom in för varvning, skidbyte och målgång. Helt fantastiskt att få vara på plats när Charlotte Kalla tar sin första individuella VM medalj. Vilken fantastisk lopp hon gjorde och vilken avslutning. Therese Johaug var helt grym, otroligt stark och knep ett mycket välförtjänt guld!
Tyvärr var det ju lite trögare på herrsidan och förargligt att Calle hade stavbekymmer, annars hade han nog blivit riktigt farlig. I morgon är det lag sprint och då ska jag heja här hemifrån soffan och verkligen njuta. Sen jobbar jag och missar både 10km damer och 15km herrar men damernas stafett på torsdag ser jag mycket fram emot!


Herrarna redo för start


Mycket glad och nöjd med dagen i Falun, men här är det dags att bege sig hemåt igen.

Kommentarer :

#1: Mari

Nu blir jag en aning avis :) Gud så kul!

skriven

Kommentera inlägget här :