Äta, jobba, träna, sova....repeat

Mitt liv känns väldigt inrutat just nu. Jag jobbar samma dagar och samma tider i stort sett varje vecka, jag tränar efter schema på i stort sett samma dagar varje vecka. Mina lediga dagar liknar varandra, förutom vissa aktiviteter. Det är mitt inrutade liv det, men jag gillar det! Struktur, rutiner och så lite överaskningar som möjligt. Låter det tråkigt? Kanske men jag vill ha det så, vardagen med pusslet som ska läggas för att få ihop allt kräver det också och det underlättar. Planering ni vet, det bästa som finns!
Nåt som däremot inte är med i planeringen är bloggen, hamnar längst ner på priolistan där av jätte långt mellan inläggen. Jag är betydligt flitigare på IG, så vill ni kan ni följa mig där på @therese_wester
 
Idag har jag kört ett kvalitetspass bestående av korta backintervaller i tre set. 3x60sek, 3x45sek och 3x30sek. Ett pass i min smak, inga konstigheter, bara upp för backen och sen joggvila ner. Kände mig stark idag och med bra fart. Gillar det mentala med negativa intervaller så de bara blir kortare och kortare och farten blir högre och högre. Älskar att få träningsprogram, så jag slipper fundera på vad jag ska göra, bara ge mig ut och köra. Det ska vara enkelt. Det bästa av allt med coach är att det blir ett kvalitetspass varje vecka, nåt jag annars är dålig på. Det blir mest att jag springer distans om jag bestämmer själv. Inget fel med det men jag utvecklas inte så mycket då. Jag ägnar alltid Sthlm marathon en tanke på varje pass och målbilden är när jag kommer in på Stockholm Stadion för att springa de sista 100 metrarna för att sen gå i mål. Jag längtar efter känslan, längtar efter att ha klarat det. 

 

Ha det gott! 

Kommentera inlägget här :