Vasastafetten 2015 - mitt lopp

Vilken dag vi hade längs vasaloppsspåret igår, jag och tjejerna i team Valbo. Ett härligt gäng där alla lyfter, stöttar och peppar varandra. Jag var först ut på sträcka 1 och var oerhört laddad och bara ville ge mig i väg. Grymt adrenalinpåslag som hjälpte fint en bit i den nära på 3,5km backen som sträckan inleddes med. Jag kände mig mentalt stark för uppgiften och förbjöd mig att kolla tempo innan stigningen var avklarad. Sen planade det ut och det blev lätt och fin löpning på perfekt underlag. Pulsen sköt i höjden direkt och sen var det svårt att lugna ner den. Benen kändes starka och kroppen så pigg och då skulle jag inte låta flåset hindra, jag tryckte på och fick ett par fina "vilor " utför. Efter halva sträckan visade klockan drygt 23 min och det kändes godkänt med tanke på stigningen sen var de bara att försöka ösa på. Medan jag sprang bestämde jag mig som vanligt för att aldrig springa någonsin igen, jag övervägde att halta in i växling och ljuga för laget att foten var stukad men fick naturligtvis tänka om ;-) Jag visste iaf att jag höll bra fart när de riktigt idiotiska tankarna kommer haha! Innan växling hade jag en fin rygg att följa in i mål men tyvärr var inte Ingela där och jag fick uppskattningsvis vänta upp mot en minut. De hade inte förvarnat om att jag var på ingång trots att jag klart och tydligt hörde hur de ropade vårt startnummer i komradion när jag hade 1km kvar.
Jag var grymt trött i mål och det var så varmt trots att jag startade kl 9 och en del skuggpartier utmed sträckan. Jag känner mig nöjd med min insats och de andra i laget tyckte jag överpresterat.
Resten av laget kämpade så i värme och gassande sol och mot förra årets 27:e plats avancerade vi till plats13!



Team Valbo



Kommentarer :

#1: Karin

Ser ut att vara ett glatt o trevligt gäng =) Superbra jobbat !!! Tråkigt att det krånglade vid växlingen, men det kanske inte påverkade placeringen....eller ? Kram på dej bästaste Therese. DU ÄR GRYM !!!!

skriven
#2: Mari

=) Vad kul!

Svar: ja, hur kul som helst!! :-)
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :