Genrep

Ledig helg och ett planerat långpass var allt jag hade på agendan. Nästan lika nervös som på en tävlingsdag sprang jag på toa hur många gånger som helst innan jag kände mig redo att ge mig av. Tog med mig vatten, en bar och dextrosol men hade som plan att bara äta om det absolut skulle behövas. Jag sprang nästan uteslutande på grusväg genom vackra omgivningar med ängar, skog och bondgårdar. Det kändes bra när jag sprang, lugnt och metodiskt. Hade ytterst lite tejp på foten och det gick kanon! Hade absolut ingen koll på farten, skulle bara genomföra 20km och det var inte fokus på tiden. Inte förrän vid 16km fick jag en liten dipp och det löste sig lätt med två dextrosol. Sen vid 17km skruvade jag upp både volymen på musiken i öronen och farten och avslutade de sista 3 km i helt ok 5:07 tempo. Det kändes som om jag flög och känslan var så god, hoppas jag kan bevara den fram till loppet, bara 3 veckor kvar nu. Grymt att få känna sig pigg och stark trots att man redan har ett gäng km i benen.
Hittade en vattenblåsa under ena foten och så är min ena vad lite ansträngd, annars är kroppen intakt och har skrikit efter mat hela dagen och nu kan jag knappt hålla ögonen öppna... Önskar er en fin söndag!







Kommentarer :

#1: Mias steg

Vad härligt, bra jobbat! Loppet kommer gå galant för dig. :)

Svar: Tack!! Jag hoppas verkligen det! Går det som på genrepet är jag nöjd, målet är trots allt att ta mig runt utan smärta och med lätt, stark kropp. Och att ha roligt!! :-)
Therese

skriven
#2: Mari

Men jag dör så bra du är :)

Svar: Tack snälla du! 😙
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :