Dörren mellan de bästa av världar

Det är samma känsla varje gång. När jag står färdig i hallen för en löprunda och just i det ögonblick jag öppnar dörren och kliver in i en annan värld. Jag lämnar glädje, skratt, tårar, lek, bråk och stoj bakom mig för att ägna en stund åt bara mig och min kropp. Precis så känns det. Den stunden som bara är för mej, att andas, göra av med energi samtidigt som jag tankas med ny. Låta kroppen jobba när huvudet får reflektera fritt och tänka tankar bara för mig. En stund i den världen betyder så mycket, kan inte vara utan den. Idag kändes den extra stark. Underbart höstväder, varmt men syrerikt. Stigen under fötterna och lugnet jag känner på direkten. Långsamma, djupa andetag och kroppen som tar mig framåt. Jag hade vackra låtar i lurarna och tänkte många bra och positiva tankar. Ca 13km blev det och jag njöt verkligen av varje steg, inte alltid det är så men just idag och den känslan, den är grym och obeskrivlig.
Väl hemma igen tog jag ett djupt andetag och öppnade sen dörren och klev in i den värld jag lämnat en dryg timme tidigare. De två bästa världarna som jag älskar att vara i ♡


Kommentarer :

#1: Mari

Älskar dina ord. Kärlek! <3

Svar:
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :