Längsta passet gjort

Ja, både innan halvmaraton och någonsin i mitt liv om vi snackar löpning alltså, och det gör vi ju ;-)
Jag sprang två varv i elljusspårets 10km slinga, där jag efter ett varv tog en paus på ett par min då jag drack och åt lite nötter och russin. Första gången jag äter och dricker under ett löppass och det gick väl sådär. Hade ont i magen redan innan jag gav mej ut och det blev inte bättre efter att jag ätit... Kämpade på ändå med lite magsmärtor, envis som jag är. Det var riktigt tufft kring 12-14 km men jag kämpade på och tog mej runt två varv (som totalt blev nästan 19km), där de två sista km som vanligt var de snabbaste. Det var verkligen bara vädret som var njutning idag och jag mår fortfarande inte riktigt bra. Får tvinga i mej lite att äta och snart somnar jag nog, så trött både i huvud och kropp. Känns lite overkligt ändå att jag sprungit så långt och genrepet är gjort. Nu blir det bara korta, fartiga pass och nåt myspass fram till 3:e Maj.

.

Nöjd efter passet som gick riktigt långsamt idag men inte riktigt glad över hur min mage beter sig :-(

Kommentarer :

#1: Mari

Jäklar! Vilken tjej =) Tusan så bra du är... kram

Svar: Tack!! Känns lite konstigt att lilla jag kan springa så långt hihi! Trodde jag inte för ett år sen :-) Kram
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :