Uppladdning

Veckan inför loppet är ju här nu och uppladdningen är igång. Jag gör väl inget speciellt egentligen, tänker på att äta bra, sova bra, träna mindre och dricka mycket vatten. Jag gillar inte att äta mycket sent på kvällen men på Fredag kväll blir det en rejäl middag med kött och potatis, sen gärna en efterrätt med snabba kolhydrater på det. Kolhydrater binder vätska och det är bra att fylla på depåerna, de lär ju behövas.
På tävlingsdagen blir det min vanliga "tävlingsfrukost" bestående av gröt, macka, ägg, vatten och en kopp kaffe. Jag dricker aldrig annars kaffe till frukost men det har blivit nåt psykiskt med det där, om inte annat får jag lite fart på magen vilket brukar kunna vara bra innan man lämnar hemmet ;-)
Starten går kl 12 så jag behöver nog inte äta nåt mer än frukost innan loppet, beroende på vilken tid jag vaknar (läs:barnen vaknar).
 
Så här ser planen för veckan ut:
 
Måndag: Teknikpass backe med B.A.B.Y Runners Team Gävle
Tisdag: Kort myspass på cykel
Onsdag: VILA
Torsdag: Kort "väcka-kroppen-pass" på max 3km
Fredag: VILA
Lördag: Gävle Halvmarathon
Söndag: VILA
 
Det verkar bli bra löparväder med ca 10 plus och molnigt, så jag kör långa tights och långärmad lager 1 tröja.
 
 
 
 
Känner mej nöjd med mina nya lurar, bra ljud! (Kanske är dags att ta bort chippet från Tjejvättern nu..........)
 

 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: M

vad är det för lurar du har? Sitter dom bra?

Svar: Dom heter Philips ActionFit (SHQ3200). Jag har bara hunnit testa dem på en cykeltur än så länge så jag vet inte hur pass bra dom sitter vid löpning men det vet jag på torsdag, och då skulle jag kunna ägna dom ett eget inlägg :-)
Therese

skriven
#2: Mias steg

Låter som en bra plan inför loppet. Jag håller tummarna och hoppas att det går bra för dig!

skriven

Kommentera inlägget här :