Löptur i gryningen

Kl på 6:30 gjorde naturligtvis att jag inte kunde sova längre än till 6 och efter 20min vridande och vändande gick jag upp. Träningskläderna framlagda, termometern på nollan och med favoritmusiken i lurarna gav jag mej av. Underbart att få andas den krispiga luften på ganska pigga ben, solen som kämpade sig upp och 5 älgar såg jag efter vägen. Kan inte tänka mej ett bättre sätt att starta dagen på även om jag aldrig har varit en morgonlöpare. Gick bättre än förväntat att springa på fastande mage, är inte van vid det och kanska känslig men den knorrade inte ens förrän jag kom hem och då blev det en riktig go frukost med bananpannkaka och hallonkvarg med hackad mandel. Nu ska jag mysa med barnen i soffan en stund innan vi fortsätter dagen.
 
Vilket är ditt bästa sätt att starta dagen?
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Mia

Så härligt! Men vad läskigt med alla älgar, att du vågar springa med musik. Jag skulle också gärna börja dagen med en springtur men hinner inte eftersom min man åker väldigt tidigt till jobbet. Nästa vecka då den äldre grabben är tillbaka på förskolan ska jag springa med barnvagnen efter lämning.

Svar: Jag är inte rädd för älgar även om det är lite läskigt om de kommer nära och bara står och stirrar. Jag har ofta musik när det är lite skumt ute, då hör jag inte om det knakar i skogen och slipper skrämma upp mej :-) Jag brukar hosta och harkla lite då och då och hoppas på att de farligare (björnar) djuren håller sig på avstånd :-)
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :