Långpass Lördag

Finns det ett bättre sätt att kicka igång helgen än med ett långpass i skogen på förmiddagen? Inte för mej och idag hade jag sällskap också, det är jag inte bortskämd med så det var jätteroligt! Vi sprang sakta i nära på 11 km, på stigar, skogsvägar och elljusspår. Vi sprang i ett tempo där vi båda kunde prata och oj vad fort tiden går, vips hade vi sprungit en mil :-)
Jag hoppas vi får fler tillfällen att springa ihop för jag tror att vi båda tyckte det var trevligt. Vi var nog både lite nervösa innan också, alltid pirrigt att springa tillsammans med någon man inte har sprungit med tidigare men Ida har skrivit ett väldigt bra blogginlägg och just det där-att träna med andra, här hittar ni det.
 
När jag kom hem var jag så hungrig och slängde snabbt ihop en omelett på 2 ägg, spenat, gröna ärtor och tomat. Den gick sönder i stekpannan och blev inte så fotovänlig haha!
 
Hoppas ni får en fin helg med härliga och energigivande träningspass, vet ju att många med mej ofta har sina långpass på helgen och det är så skönt!! Ikväll väntar tjejmiddag och det ska bli spännande att se vad värdinnan hittat på för meny till i kväll.
 
 
 
Ett par minusgrader idag och härligt frostigt i backen (där solen inte värmt) och solen som jobbade sig upp, en perfekt dag för löpning alltså!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :