Chokladmousse

Fredagar är den kvällen i veckan som jag ofta blir sugen på nåt extra gott att mumsa på i soffan och ikväll testade jag att göra en chokladmousse som jag fått inspiration av i den här bloggen. Hon som skriver bloggen delar mitt kostintresse och skiver ofta recept på nyttigare alternativ på mat, mellanmål, desserter mm och ofta med lite eller inget tillsatt socker. Jag utgick ifrån hennes recept men hade inga dadlar hemma så jag mosade i en banan istället och eftersom jag är så vansinnigt förtjust i nötter så hackade jag i några hasselnötter också. Supergott blev det!! Till och med min käre man slevade i sig det hela i ett nafs ;-) Bananen gjorde att den blev liite lös så det enda jag ska ändra till nästa gång är att mixa i fryst banan för att få mer glasskänsla, det blir nog kanon!
Hitta hennes recept här.
 
 
Chokladmousse på avokado, kvarg, banan, kakao, hasselnötter, honung
 

Kommentarer :

#1: Amanda

SÅ gott!!:-)

skriven

Kommentera inlägget här :