Tyghjälm

Måste bara kolla om någon av er har nån erfarenhet av såna här tyghjälmar som finns till barn? Jag är verkligen inte den överbeskyddande typen men jag oroar mej för Wilsons lilla huvud. Ni fattar inte hur många gånger om dagen han ramlar och slår huvudet och det känns verkligen inte bra. Han reser sig upp mot precis allt och för att förhindra att han ramlar och slår sig måste jag vara bredvid honom konstant, för reser sig och står det är det enda han sysslar med nu för tiden.
Som tvåbarnsmamma för står ni att det är omöjligt att vara bredvid honom hela tiden och jag vet inte vad jag ska göra. Kommer han snart lära sig att bli mer försiktig om han slår sig eller är tyghjälm en bra grej?
 
Lite onsdagstankar...
 
Tyghjälm från Little Kids Corner

Kommentarer :

#1: Carolina

Vi körde tyghjälm på vår stora tjej ett tag.. Hon var lite för våghalsig och ramlade en del.. Det var den perioden då hon höll på att resa sig. Tyckte det kändes mer tryggt med hjälm på henne då, för som du skriver kan man inte vara nära hela tiden..

skriven

Kommentera inlägget här :