Hundägare igen?

Det är en fråga som kommer upp ibland i vår familj. Micke är den som helst vill ha hund igen och jag kanske vill men inte nu. Om det skulle bli aktuellt så dröjer det några år, trots det kan jag inte låta bli att titta på blocket på hundar hihi. När ska folk fatta att en oregistrerad hund utan papper INTE är renrasig? Aldrig skulle jag tro, för det är väldigt mycket kring hundar som är väldigt svårt att förstå tydligen.
Det jag grubblar mest över är vilken ras det skulle bli om det blir aktuellt. Jag vill helst ha en stor men det blir nog inte så av praktiska skäl, jag vill heller inte ha en liten så nåt där emellan blir nog bäst. Passar ju oss väldigt bra med hund eftersom den kan vara på Mickes jobb och slipper vara hemma ensam längre stunder.
Den största frågan av de alla kommer dock vara om jag någon gång kommer känna att jag har tillräckligt med tid? Ska jag ha hund då vill jag ha tid att träna den för att få den som jag vill och det tar tid sånt där. Den ska aktiveras mer än bara promenader och det kan man enkelt göra men det ska bli gjort också :)
Vi får väl grubbla vidare, det är lite roligt att leka med tanken och eftersom en hundköp aldrig ska vara en impulsgrej så är det väl bra att tänka att det ska hända om några år :-)
 
 
Jag saknar Atlas oerhört mycket, går fortfarande inte en enda dag utan att jag tänker på honom. Jag saknar inte hund så mycket men jag saknar Atlas. Honom får jag aldrig tillbaka...men om Micke vill så blir det säkert hund någon gång igen men en Landseer blir det aldrig mer hur underbar den rasen än är.
 
 
 

Kommentarer :

#1: Amanda

Hundarnär verkligen underbart på alla sätt och vis, men det är enormt tidskrävande, ett extra barn!:-) vilken fin hund Atlas var, det är helt otroligt vilken plats de får i ens liv!

Tack så hemskt mycket för dina supertips, du anar inte så mycket de hjälpt! Kram!

Svar: Vad roligt att kunna vara till hjälp! :-) Kram
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :