Misslyckande

Att som förälder känna att man inte räcker till är nog det värsta man kan känna. För mej är det det iaf. Alla som har fler än ett barn vet exakt vad jag menar och många med bara ett barn vet säkert också hur tufft det kan vara. Jag har gjort mitt bästa och det jag känt varit rätt men att trots det se sitt barn göra saker som förmodligen är ett uttryck för en situation där jag som mamma inte räcker till kan bara dom förstå som varit där.
Varje gång jag tillsammans med Thelma träffat andra barn gråter jag på kvällen när hon lagt sig. Jag har ångest inför inskloningen, men inte av den anledningen som de flesta andra. Många andra föräldrar tycker det är svårt att lämna sitt barn i andras händer och dom är rädda för att andra barn ska göra illa sitt eget. En sak är faktiskt värre än det. Att vara rädd för att sitt eget barn ska göra illa någon annans och man själv inte är där.
 
Jag älskar Thelma lika mycket som andra mammor älskar sina barn, jag vill hennes bästa och gör så mycket jag kan för henne.
Hon är så otroligt snäll och vill så väl, men ändå blir det fel. Jag förstår att detta är en period och att det kommer gå över men just nu är jag inte stark.
Jag kommer inte blogga mer nu, åtminstånde inte på ett tag. Tiden får utvisa om jag börjar igen. Jag har så viktiga saker att fokusera på nu som jag inte tänker låta bli lidande. Mitt totala fokus kommer ligga på mina barn och min träning med PT som startade idag. Jag är väldigt motiverad inför det och kommer ge allt! Att blogga halvdant det kommer inte bli så bra, jag kommer ändå känna stressen över att skriva inlägg så det är lika bra att lägga det på hyllan ett tag.
 
Tack till alla ni som följt med i min vardag och kikat in här ibland! Vi ses säkert igen men en välbehövlig vila här ifrån är ett måste. Kram till er!
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Ella

Men snälla nån, det var tråkigt att höra. Men samtidigt förstår jag att du inte hinner och orkar. Jag orkar ju knappt med mig själv ibland så det är klart att du ska vila och fokusera på barnen och din familj. Har i allafall varit mysigt att få ta del av bilder och det som händer där hemma, men nu får jag bli bättre på att höra av mig helt enkelt. ; )
Stora kramen till dig och dina gullungar. : )

Svar: Kul att du gillat att kika in här, du är ju min trognaste läsare :) Du kommer ju få ta del av mitt liv ändå. Kram
Therese

skriven
#2: Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Jag tänker precis samma! De får absolut inte vara för stora så att de är svårta att gå i och med rabatten är det ju som sagt ett superpris!! Provade den hemma förut och upplevde lite av det du sa, att den liksom är för "tjock" på något vis, lite michelingubbe-feeling, men den är ju lagom i längd i armar och ben så en mindre passar ju inte där :( Tänker att det kanske bara är jag som är van och jämför med förra årets overall som vi hade som ju var bebismodell och VÄLDIGT tunn även om den var varm. Får prova närmare imorgon... :)

Kram och ja, kanonsnygg!

skriven
#3: Malin

Kram till dig! Det är en period som kommer gå över, håll ut :)

Svar: Jag hoppas verkligen det. Känns redan bättre men vissa dagar är värre än andra. Kram
Therese

skriven
#4: Mormor Karin

Fina, älskade Therese ! Det är som du säger en period som är jobbig just nu, men den går över. Under tiden den pågår får du fokusera på det positiva som finns. Det är ju en underbar, snäll o go tjej ni har o du o Micke är de bästa finaste föräldrar som hon kan tänkas ha. Stor kram från mej o Berndt !!!

Svar: Tusen tack! Jag försöker tänka på det som är bra istället för tärtom. Allt bottnar nog i att jag ställer så höga krav på mej själv. Kram
Therese

skriven
#5: ellenojag

Ja även om det bara är en period kan jag förstå att det känns tufft <3 storkram på dig

Svar: Tack snälla! Jag vet ju att det kommer bli bättre men ibland blir det för mycket. Kram
Therese

skriven
#6: Hanna Z | Mamma - Mode - Gravid

Tack! Nej roligt är det ju inte alls:( Men som tur är har vi haft sån extrem tur med Elliots inskolning/tiden på dagis. Han har aldrig vart ledsen, allt har bara flytit på och han får mängder av beröm hela tiden. SÅ skönt! Och nångång blir ju alla ledsna liksom, oavsett om dom gått en dag eller ett år. Det får man väl ta, även om det är jobbigt när det väl händer....

skriven
#7: i min lilla lilla värld

Nä men... Va tråkigt. Hoppas allt löser sig och att du hittar tid igen för lite bloggande.
Kram

skriven
#8: Camilla

Här kommer en extremt sen kommentar från en som levt i en bubbla…. Jag förstår och hoppas allt löser sig. Saknar din blogg och är himla nyfiken på din träning! Dags att ses snart tycker jag! ;) Kram

skriven

Kommentera inlägget här :