Semester

Det har visst blivit semester även här ifrån och det tror jag att jag behövde. Sommaren kom till slut och jag har haft en helt underbar helg tillsammans med min kära familj och utan planer eller större projekt på gång. Sol, bad, lek, promenader och goda middagar har våra dagar bestått av och så mycket mer än så behövs faktiskt inte när vi har semester. Det kom ett par rejäla åskknallar och blixtar i lördags och sen tog det typ 1,5 dygn innan vårt internet funkade igen, så jag trodde att routern hade dött men helt plötsligt så fanns det igen så det måste ha varit nåt annat knas.
 
Idag har vi haft goda vänner här på besök, de hade lunch och efterrätt med sig så det var hur lyxigt som helst. Vi tillbringade hela eftermiddagen ute och barnen har haft så kul. Badat och lekt, badat och lekt. Så härligt att se hur Thelma njuter av friheten på sommaren. Springer runt utan kläder, mumsar bär direkt från buskarna och plaskar i första bästa vatten :)
 
Kvällens nattning tog extremt lång tid och det var inte speciellt kul kan jag säga....jag och Micke åt middag 21.30, inte okej! Thelma är så fruktansvärt envis och jag bävar för den dagen hon kommer börja trotsa på allvar, tur är väl att jag är lika envis ;) Vi är verkligen inte vana att Thelma krånglar när vi ska lägga henne så när det väl händer så blir det så himla jobbigt, vi tröstar oss dock med att det kunde ha varit mycket värre och att det faktiskt går klockrent 9 ggr av 10. Vi avnjöt iaf en toppengod middag bestående av grillad fläskfilé, klyftpotatis, kantarellsås och sallad.
 
 
 
 
Mina fina!
 
 
Redo att hoppa i poolen
 
 
Min busunge <3 
 

Kommentera inlägget här :