Avloppsplanering

Micke har tillbringat kvällen i vårt hus nya del :) Det börjar bli dags att isolera taket på nedervåningen och då måste det dras avloppsrör och läggas golvspån på övervåningen först, det har alltså Micke grejat med. Efter det är det dock färdiggrejat på övervåningen på ett bra tag, vi ska nämligen göra nedervåningen helt klar innan vi börjar där uppe. Trots det kan jag inte låta bli att kolla på inspirationsbilder på badrum, men det är tur att det dröjer länge för kakel och sånt för jag har fortfarande inte en susning om hur jag vill ha det. Dags att fokusera på nedervåningen som ligger närmast till hands.

Micke lägger golvspån och sätter ut var avloppet ska vara



Här blir det ett litet sovrum



Och här blir det ett litet badrum. Längst in mot väggen under fönstret är det tänkt att vi ska ha ett badkar. Om jag får bestämma (och det får jag ju ;) så blir det förmodligen ett massagebadkar :-)

Kommentera inlägget här :