Hår, hår och åter hår...

Hår är väl verkligen baksidan med att ha husdjur. Jag dammsuger minst 1 gång om dagen och ändå är det hår överallt, snart blir jag tokig. Vissa perioder på året är värre än andra och nu är det en sån period. Atlas verkar ha bestämt sig för att tappa vinterpälsen nu och även om det är ett trevligt vårtecken så blir det mycket jobb.
Våran katt som också ligger överallt lossar nå så kopiöst med hår, ständigt ludna byxor vart man än suttit. Tur att jag älskar dem så mycket att jag kan leva med hårstrån överallt men det skulle vara sjukt skönt att slippa dom :) Fatta vad rent man måste ha haft det innan man skaffade hund ;) Man fattade ju innan att en hund släpper sjukt mycket hår men jag hade aldrig kunnat förställt mej detta.



En del får man bort med dammsugarn :)

Kommentarer :

#1: Rådom

Oj, fäller de redan! Skönt för dig för då har du det gjort när mina fäller. Usch och fy, ve och fasa för dessa fällperioder :(

skriven

Kommentera inlägget här :