jaha

här blir det inte mycket skrivet... jag har inte så mycket att skriva tyvärr. Mitt liv är väldigt annorlunda just nu även om jag inte klagar på det. Att ta hand om ett litet barn är ett heltidsjobb och även om jag försökt ställt in mej på det så är det lite jobbigt att vara hemma hela dagarna utan att hinna göra nåt förutom att byta blöjor, mata och roa en 3 veckor gammal bebis.
Jag vet att ingen annan kan göra det jobb jag gör, men jag kan inte låta bli att känna mej väldigt onyttig när jag knappt hinner städa och tvätta om dagarna. Mat får man fixa om man hinner... nä så illa är det väl inte men det hänger på lillhjärta hur ens dag ser ut :)

Hur som helst så var jag och röstade igår. Anser att det är ens skyldighet i demokrati att vara med och påverka, i annat fall får man inte klaga sen. Jag tänker inte skriva mer om politik än att jag skäms idag över att vara Svensk, tänk när andra länder läser om vad som nu hänt i vårt land. Fattar inte folk vad de gör när de ser till att få in främlingsfientliga partier i riksdagen?
Hoppas verkligen att Miljöpartiet tar sitt förnuft till fånga och samarbetar med Alliansen, dom kan ju iaf ännu påverka SD´s framfart, då tycker jag att det är deras förbannade skyldighet att göra det!

Vi har även fått tillökning i vår familj med x antal hästar :) Berättar mer om det nästa gång





Lillhjärta och Atlas

Kommentarer :

#1: Annica

Heej=)

Ja du verkar då ha fullt upp=) åh vad fina bilder på "storebror" o den lilla=)) han ser verkligen enorm ut Atlas!!

Nämen NU får du berätta om hästarna!!??!!=)

kram:)

skriven
#2: Johanna

Sötisarna!! :-)

Men jag önskar att hästarna vore riktiga & att du hade ett par så hade jag kunnat rida med dig:-) hihi! Kram

skriven
#3: Lillan med vovvar

Du får INTE ha dåligt samvete för att du inte har tid till annat än lila knytet! Det är så till att börja med. Det släpper pö om pö med åldern och när man får andra barnet har man konstigt nog lite mer tid. Antar det handlar om att man har lite mer erfarenhet och vet lite bättre hur man får till det :) Känner så väl igen mig i din beskrivning och jag minns att man fick vara glad om man hann i duschen innan det var dags att gå och lägga sig igen. Ta det som det är och må inte dåligt och känn dig inte onyttig för det är just nyttig du är! för lilla Thelma. Kraaaam!

skriven

Kommentera inlägget här :