Tråkig dag

Idag känns som en tråkig dag med piss väder och en man som är halv krasslig. Igår var vi iaf ut och åt med min pappa som fyllt år, min mamma och syster var också med. Vi åt grillbuffé och det var mycket gott. Eftersom jag vaknat 1 timme före klockan varenda morgon så tänkte jag att det skulle bli korrigerat när klockan skulle flyttas fram en timme, men icke.

Micke har varit sjuk och hemma från jobbet i fredags. Varenda morgon när jag och Atlas gått promenaden så har husse vaknat och kommit ner i köket när vi kommer hem. Så var inte fallet i fredags eftersom Micke var sjuk. Atlas sprang glatt in som vanligt för att hälsa på husse, men han var ju inte där som han brukar. Atlas började leta och tog ett varv runt i huset.
Utan att tveka sprang han upp för trappen och fortsatte leta. Han stannade och bara stirrade in i vårt sovrum, men det var ju ingen där heller (vi ligger just nu i tv rummet eftersom vi rustar i sovrummet). En besviken Atlas bara stod och tittade i dörröppningen till sovrummet ända tills jag kom upp och sa att husse inte var där utan i sängen och pekade. Atlas slängde sig över husse med en massa pussar.
Tänk så fel det kan bli när det inte blir om man tänkt sig när man kommer hem ;) Till saken hör att Atlas ALDRIG går upp för trappen, han är inte förbjuden att gå upp han bara gör det inte. Ja, nån enstaka gång har det ju hänt.

Jag ska försöka måla lite idag men jag hade tänkt att Micke skulle snickra färdigt där inne, men vi får väl se hur det blir med det eftersom han inte är nå pigg. Kan verkligen bli en soffliggardag med film och mys istället :) Nästa vecka jobbar jag bara 3 dagar och sen är jag ledig FEM för att det blir påsk!! Gud så skönt =) Alla långväga vänner från Lund och Göteborg kommer hem och vi ska alla ses på påskafton, det ska bli hur kul som helst. Ska också bli otrolgt spännande att få träffa Emma och hennes lilla bebis som nu är 1 månad gammal :)

Trevlig söndag allihopa!



Så här såg det ut för ett år sedan 1 april när vi var i Lund. Jag längtar tills det ser ut så här hos oss, men det verkar dröja. Usch, det är april på torsdag och våren har inte kommit nån vart... :(
  

Kommentarer :

#1: Christel och Herman

Måste ju börja med att skriva att Din "insändare" var kanon. Jag håller fullständigt med Dig om att rasens sjukdommar MÅSTE komma fram så att man kan avla på friskare hundar. Precis som Du skriver så är det ju inte för att svartmåla utan för att hjälpa till. Jag tycker Du skall skicka in den trots att Du inte är medlem, det är ju för rasen skull Du skriver. Jag förstår mig inte på Landseer folk som vill tysta ner rasens problem. Jag älskar också denna ras och vill så gärna ha en till efter Herman, MEN hur skall jag våga?



Ja Du vart är våren???



Vilket härligt inlägg om Atlas som förtvivlat lerat efter husse, ha ha ha. Javisst är dom vanedjur och blir lätt förvirrade då det inte är som det skall.



Kram Christel.

skriven
#2: Lillan & Zelda

Det är häftigt att se vad de lär sig rutiner djuren och deras reaktioner när en rutin bryts. Det du beskriver när Atlas hittar sin husse och överöser honom med pussar så gör alltid Zelda på helgen när hennes husse vaknar, men aldrig på en vardagmorgon, då går han upp tidigt och hon verkar för trött för att gå upp för hon ligger bara och snarkar i sin bädd då=)

Det där du skrev i vår blogg om att sätta upp ett mål är ingen dum idé! Möjligen tjejmilen men absolut inte i år=)

Trevlig påsk på er!

skriven

Kommentera inlägget här :