Värmebölja

Jag tänker inte klaga på värmen, det är jätte härligt att det är riktig sommar!! Igår var vi med ett par vänner och åkte båt på älven, det är perfekt att göra när det är så himla varmt. Det fläktar skönt när man åker och när som helst kan man bara stanna och hoppa i och ta sig ett dopp. Vi var till lite olika ställen och kollade och det var mycket folk överallt. När vi kom hem så stod min barndomsvän Gittan och hennes son Leo på vår gård och tänkte hälsa på. De hade vägarna förbi och det var en ren lyckträff att vi kom hem precis då så jag inte missade dom. Gittan bor i England sen flera år tillbaka och är nu i hemtrakterna och hälsar på hennes föräldrar. Vi ses inte speciellt ofta, så det var jätte roligt att få träffas en stund =)

Sen på kvällen blev det lite grillning och sen somnade jag och Micke i soffan. Det var lite svårt att somna pga av värmen men till slut så. Atlas gillar inte detta klimatet, men jag ser till att han får vara hemma där han kan gå in där det är svalare och släpar inte med honom på saker.

Nu ska jag strax till jobbet och avverka ett av de 4 pass jag har kvar, så bli sååå skönt att få semester sen, det behövs verkligen!


/Therese

Kommentarer :

#1: lina & astor

skönt med semester!!

skriven
#2: Annica

Åå vad kul att åka till Gotland, det är ju som utomlands där:) hahahaa ja vilken cirkus om du fått in en levande ekorre i huset=)))) vad snygg Atlas var i kepan=)

ha det så bra i värmen/ kram!

skriven
#3: Lillan, Zelda & Ninja

Zelda gillar inte heller värmen. Ligger mest inomhus och flåsar. Höst och vår är bäst=)Fast jag gillar ju alla årstiderna.

Kramis och ha det så gott!

skriven

Kommentera inlägget här :