Helgen

har varit kanon! Först lång promenad med Atlas i strålande sol till veteranplöjningen. Micke kom 10:a av 13 st så han var nöjd.
Sen åkte jag in till Gävle och där väntade en glatt tjejgäng på 10 pers. Vi åt tacos och drack vin och surrade som bara ett tjejgäng kan. Ju längre kvällen gick så blev det bara mer och mer prat på längre och längre nivå, alltid lika kul =)
Sen vid halv 12 kom grabbarna och hämtade upp oss för en gemensam promenad till krogen och dansgolvet. Jag har träningsvärk idag i lår och rumpa, känns skönt att förena nytta med nöje ;) Jag hade superkul igår, det var en perfekt kväll med bra musik, goda vänner och massa dans!
Fick lite ångest när jag vaknade...dels var klockan 11!!! och så kom jag på att jag var väldigt full och man får en liten känsla av att man sagt en massa man inte borde och så...förhoppnignsvis kommer de andra inte ihåg allt Haha!
På tisdag ska jag säga upp mej från mitt jobb på Elgiganten där jag varit i 6år för att börja heltid på bageriet jag jobbar på. Kändes lite jobbigt igår när jag var ut med mina vänner från Elgiganten att jag inte ska jobba med dem nå mer, det är ett härligt gäng. Jag kommer sakna dom så jäkla mycket men inte jobbet. Även om jag vet att jag gör rätt så är det med vemod jag kommer gå upp till chefen på tisdag :( Elgiganten har verkligen förändrat mitt liv och de vänner jag fått där är fantastiska. Som tur är så vet jag att har man en gång varit en del av gigantengänget så kommer man alltid förbli det. Jag kommer alltid att vara välkommen på festerna och människorna kan jag ju träffa när jag vill ändå.
Anledningen till att jag slutar är för att jag inte kan utvecklas längre och arbetstiderna. Jag behöver mer fritid. Schemat som jag kommer att få på bageriet är kanon, några heldagar och någar halvdagar när man slutar 14. Jag har alltid haft jobb med kvällar, helger och långa arbetspass. Känns guld att få sluta kl. 14 ett par dagar i veckan och ha hela eftermiddagen och kvällen fri och bara jobba varannan lördag när man har helg!

Dock kommer jag tjäna några tusenlappar mindre men jag har länge vägt för och nackdelar i detta och ändå kommit fram till att det här blir det bästa. Pengar är inte allt och tid är också pengar, och tid är nåt jag verkligen behöver mer av efter att ha jobbar 120% i 3 år.



Här kommer lite bilder från lördagen



Micke in action



Jag och en av mina absolut bästa vänner Lina!



Min fina syster





Jag och Linda





Jag och världens bästa P-M

 Hoppas ni också haft en bra helg!!


Kommentarer :

#1: Annica

hihihi..ja tänk så där kan jag känna dom få gånger jag vart ut...undrar VAD jag sagt till den o den=)) men som du skriver så hoppas man att dom inte kommer ihåg=))

Blir nog bra det där att "bara" ha ett jobb! Och om du ändå får vara "kvar" i gänget du jobbat med så är det väl kanon=)

Ha det bra// Kram

skriven
#2: Anonym

Åh party :) :) kul.



Tror det blir bra med "bara" ett jobb. att jobba 120% ÄR mkt.

kram

skriven
#3: Lina & Astor



Oj jag glömde skriva att det va från mig..

skriven
#4: Carina T

Vad glad jag blir över att få läsa fler som har samma känsla när det gäller vad man har sagt =))))

Du gör helt rätt med jobbet, pengar är inte allt.



Kramisar!

skriven
#5: Lillan & Zelda

Hehe, ja den där känslan av vad man pratat om och med vem har antagligen de flesta av oss efter en fylla=) trodde jag var ensam om det men det verkar ju inte så;)

Underbart att få mer tid! Att få bara vara människa är viktigare än att ha en massa pengar som man ändå köper prylar för. Jag tycker du gör rätt i ditt val. Kram!

skriven

Kommentera inlägget här :