Brudväska och kalorier

Idag fick jag för mej att jag skulle räkna hur mycket kalorier jag stoppar mej under en dag, väldigt intressant att veta tycker jag. Normalt intag per dag för en kvinna tror jag är ca 2300 kcal.
När jag kom hem från jobbet hade jag räknat varenda smula som jag stoppat mej och det resulterade i 1486 kcal, det är jag väldigt nöjd med speciellt med tanke på att bara flingorna i filen till frukosten innehöll 455 kcal (!!!). Om jag skippar dem i fortsättningen så blir det riktigt bra.
Avslutade dock dagen i soffan med morötter, gurka och dipp som inte blev medräknade....
Igår kom min brudväska jag beställt och den var jättefin, blev så glad när jag hittade en exakt lika på en annan hemsida är där jag först såg den för nästan 100:- billigare :)



Micke har upptäckt nåt skumt på Atlas öronlapp.... Om man känner på den så är det liksom en "bulle" mitt på som har en diameter på ca 2,5 cm och det känns som om den innehåller nån vätska eller så. Atlas verkar ine ha speiellt ont där för man får klämma och känna hur som helst. Måste ringa vet på måndag om det inte går över så vi får kolla upp vad det är för nåt.



En annan rolig sak är att Micke beställt nya glasögon. Han behöver 2 par eftersom de blir så fula när han har dem på jobbet. 2 par glasögon hos Synsam skulle kosta mellan 6000-8000:- per STYCK men istället beställde han 2 helt okej glasögon från Lensway med exakt samma glas och kvalité som hos Synsam för 3000:- för båda! Är det inte helst otroligt att man kan spara över 10.000:- på att beställa glasögon på nätet? Han var först i väg för att kolla om det var möjligt för honom att göra en ögonoperation, men eftersom han både ser dåligt på nära och långt håll så gick tyvärr inte det. Jag ska absolut operera i framtiden och det går för jag är bara närsynt, tänk vilken frihet att aldrig behöva varken glasögon eller linser för att kunna se :)

Jag tror snart att det får bli sängen, gillar att komma upp i skaplig tid på lediga dagar så det inte bara slösas bort :)

Go natt! 

Kommentarer :

#1: Lina

Det rä ju helt sjukt att det kan skilja så mkt i pris! jag funderar själv på att köpa nya glasögon men då vet jag att jag inte ska köpa på synsam.



intressant med kalorierna, men du kan ju inte äta nånting knappt? undra va man själv skulle få... 5000 kanske.

fin väska förresten!

skriven
#2: Annica

MEN vad jobbigt att räkna kalorier!!! DET behöver väl inte du göra!!!! Jag skulle inte ens våga räkna=)))

Åååå vilken go bild på Atlas!!! Såååå fin=) ja tänk att du också har den finaste hunden i världen;)

Grejen på öronlappen är säkert nån sån där mysig var bubbla=) eller en fettknöl...väldigt vanligt!

Trevlig helg// Kram

skriven
#3: Lillan & Zelda

Helt sjuka priser på glasögonen! Så dj-la dyrt!!

Men herregud varför räknar du? Ä inte du smal som en sticka? Man ska inte äta under 1200 kcal om dagen om man vill gå ner i vikt för kroppen går in på sparlåga och förbränner ju inte lika mycket då. Bättre att äta och röra sig mer, tycker jag som ÄLSKAR mat och godis=)

skriven
#4: Lina & Astor

Hej igen



Min kompis(astors kullsysters matte) är vetrinär och jag frågade om hon visste vad det kunde vara atlas har på örat och hon sa direkt "blodöra". Det är inget farligt och det kan gå över av sig själv.. gör det inte det utan blir större kan man kontakta vet så skriver de ut nån antibiotika. I värsta fall får man göra ett litet kirurgiskt ingrepp och få ut vätskan i knölen.. Tror hon sa att de kan få blodöra om de fått typ en smäll.. ja alltså slagit i örat nånstans.

kram

skriven

Kommentera inlägget här :