Fredagkvällar

har verkligen blivit min och Mickes tid. Då har man jobbat en hel vecka och det är så skönt att bara vara hemma, äta gott och titta på TV eller film. Även om jag varannan vecka ska jobba lördagen så är det ändå så himla skönt med fredagkväll.
Jag och Micke har bestämt att vi varannan vecka ska fixa mat och sånt på fredagkvällen till oss. På så vis blir det inget krångel om vad vi ska äta, utan då kommer en av oss på nåt och fixar det som en överraskning till den andra. Dels så blir det roligt när man ska bjuda den andra, samtidigt som man nästa fredag får bli överraskad :) Igår gjorde Micke fläskfilé, potatisgratäng, sallad och pepparsås. Det var så himla gott!
Så här kan det se ut hos oss en fredag när vi ska mysa i soffan:



Vi har nu sett alla 6 Johan Falk filmerna, och måste säga att min nya svenska skådespelar favorit är Joel Kinnaman! Det är han som lyfter alla filmerna, och de två filmer han inte är med så mycket i är inte alls lika bra som de övriga. Ja, jag är lite småkär i hans karaktär som Frank Wagner. Grymt smart, badguy som är mjuk egentligen. Har det den där lite farliga looken och ja, han har allt! Vill verkligen se mer av honom, känns ungefär som man känner för Gunvald i Beck ;) *gilla*

Nog skrivet om skådisar... Ikväll är det julbord med jobbet som gäller. Det ska bli jätte trevligt och känner jag min vän Lina rätt så kommer vi avsluta på Goya och dansa som galna till grym musik tills klockan slår 2.

Börjar bli dags att hoppa in i duschen, men ska försöka ta lite bilder från festen ikväll, få se om det är nåt man törs visa sen... ;)

Ska även avsluta med att sända en tanke till Marita och Zelda. De har upptäckt en tumör på Zelda som de ännu inte vet im den är godeller elak. Vi tänker på er och håller alla tummar och tassar vi har för Zelda och att detta ska gå bra.
Vet själv hur det känns med all hopplöshet, förtvivlan och rädlsa för vad som ska hända. För vissa är detta svårt att förstå men såna människor tycker jag lite synd om, som inte har fått uppleva äkta kärlek till och från ett djur.

/Therese

Kommentarer :

#1: Lillan & Zelda

Tack, snälla goa du för de varma hälsningarna till oss. Det känns bra med människor som förstår en när man gråter och beter sig "bara för en hund".

Hoppas ni får en riktigt bra kväll!=)

Kram!!

skriven
#2: Lina & Astor

Myspys :)



skriven

Kommentera inlägget här :