Nytt år!

Ja, nu är det 2009 och det är så skönt tycker jag med ett nytt år, man får liksom en ny chans att göra nåt bra med detta år. Sen känns det också som om man är på rätt sida på nå vis....dvs snart vår!! ;) Jag är inne på min 5:e lediga dag i rad och det är SÅ skönt! Jag har mest varit hemma och tagit det lugnt, men även shoppat och gått på bio, grillat korv på sjön, promenerat mycket och kollat på film i soffan mm. Bio filmen vi såg var "Australia", den kan jag varmt rekomendera om man gillar storslagna draman med både romantik, tagedi och glädje. Jag både skrattade och grät =) På nyårsafton var vi 7 st här hemma som åt, drack och spelade spel. En kompis till mej hade sin hund med sig så vi fick dela av bostaden lite. Det funkade bra även om Atlas helst vill vara mitt uppi alla när vi har folk hemma. Dock blev han super nöjd när han fick följa med upp på balkongen och titta på fyrverkerierna, ingen rädsla där inte, skönt! Jag anstränger mej lite extra på promenaderna och när Atlas "får nåt i näsan" så pockar jag på hans uppmärksamhet och så busar vi med en leksak jag alltid bär med mej i fickan. Jag slänger den så Atlas får springa och hämta eller så gömmer jag den så han får leta på den. Sen har ju liksom Atlas glömt viltkänningen och vi går vidare tills nästa gång, då gör jag om samma grej. Jag hoppas det kommer ge lite resultat. Han har iaf inte dragit i väg de senaste 3 dagarna :) Idag passade jag på att träna lite smått när vi var på en åker. Gjorde en inkallning, lite fot och fjärrdirigering. Fjärren brukar Atlas vara grym på, men idag hade han tydligen glömt vad "ligg" var för nåt...? Han la av ett skall ist för att säga att han inte förstår vad som förväntas och sen kom han till mej och satte sig fot och bara tittade på mej, han är för go ibland :) Gjorde om det sen och då slängde han sig i backen som han brukar på ligg. Idag är det 15 minus här så det krävdes att man sprang och busade en del på promenaden för att hålla värmen, nu ska jag vara inne och greja lite. Sen ska nog Atlas få dra sin pulka i skogen. /Therese

Kommentarer :

#1: Johanna & Co

Idag var det riktigt härligt kallt ute...Ni kan väl komma hit & hälsa på oss & hänga med ut på sjön nån dag...så kanske Salsa & Atlas kan busa lite:) Ses imorgon iaf...det ska bli super skoj!!!

skriven
#2: Christel och Herman

Hej.

Jag var allt orolig ett tag att folk skulle tro att jag övergivet min blogg och alla mina "hundvänner" ute på nätet. Men jag har helt enkelt inte orkat sätta mig vid datorn. Läste igenom dina inlägg jag missat sedan jag var här sist och fastnade för det inlägget om kvinnan med lösa hundar och som inte kunde förstå varför hennes hundar och Atlas kunde få träffas. Håller fullständigt med dig om att man själv vill bestämma om man anser att ens hund skall hälsa på andra. Jag tycker inte heller att hundar behöver hälsa på alla man möter. Tråkigt när människor inte tar hänsyn till andra. Jag kopplar alltid Herman om vi möter någon människa eller hund för att visa att jag har kontroll över min hund. Precis som du skrev så finns det många människor som är rädda för hundar. Bra tycker jag att Du sade i från. Hoppas nu att hon har fattat, inte bara mot Dig utan mot alla.

Kram Christel.

skriven
#3: Carina T

Vad jag känner igen mina hundar i Atlas när du skrev att han vill vara med, helst vill dom sitta i knät och bli gosad.



Kramisar!

skriven
#4: Christel och Herman

Nu blev jag nyfiken. Får man inte ställa ut kastrerade hundar?? Jag är 99% säker på att den lagen ändrades precis före det att Herman kastrerades för några år sedan. Det man var tvungen att ha var ett papper på att kulorna var nere och fungerade så att säga. Jag har ett sådant papper. Jag tänkte ju ställa Herman nu i år pga att jag vill kunna få vatten championat OM han nu skulle klara det. Nu för tiden får man ju även tävla med kastrerade hanar.



Kram Christel.

skriven
#5: Christel och Herman

Nu blev jag nyfiken. Får man inte ställa ut kastrerade hundar?? Jag är 99% säker på att den lagen ändrades precis före det att Herman kastrerades för några år sedan. Det man var tvungen att ha var ett papper på att kulorna var nere och fungerade så att säga. Jag har ett sådant papper. Jag tänkte ju ställa Herman nu i år pga att jag vill kunna få vatten championat OM han nu skulle klara det. Nu för tiden får man ju även tävla med kastrerade hanar.



Kram Christel.

skriven
#6: Lillan & Zelda

Oj, nu var det alldeles för länge sen jag var in här och läste sist! Tiden bara rusar iväg! Men jag håller med dig, man är liksom "på rätt sida" om året nu=)

Lycka till med träningen, verkar som ni har kommit på nåt som kan funka! Hoppas för er skull, jag tycker ni är så duktiga.

Ha det så gott!

skriven
#7: Christel och Herman

Nämen, det här var ovanligt. Inget nytt uppdaterat. Hoppas att allt är väl. Min rygg är äntligen bra igen, skönt.

En fortsatt trevlig helg.

Kram Christel.

skriven
#8: Lina & Astor

Uppdatera snart så man ser vad ni har för er?!?

Hur har det gått med Atlas "dra efter vilt fasoner" ??

Kram kram

skriven

Kommentera inlägget här :