Julen

Jag älskar verkligen julen och tycker att det är en väldigt fin högtid. För mej betyder julen att man umgås med sin familj och nära och kära. Jag vill gärna ha en lugn och skön jul utan att flänga runt. Bara mysa, äta god mat, godis, spela spel och titta på familjefilmer.
Jag vill alltid fira jul på landet med snön gnistrande vit och skogen helt stilla. Jag vill att det ska vara en stjärnklar natt med miljoner små lysande ljus på himlen och kyla som biter i kinderna.

Dock ser inte julen ut så för väldigt många människor. För vissa är julen den värsta tiden, en tid av ensamhet och sorgsenhet. Alla ensamma blir extra påminda av just att de är ensamma på julen. En vän till mej förlorade sin bästa väl på julafton ett år i en hemsk olycka och för hans familj blir bara julen ett fruktansvärt minne. Det är alltid svårt att förlora någon nära men julafton måste ändå vara den värsta dagen.

Jag vill skänka en tanke till alla ensamma människor, och till alla som inte har nånstans att bo eller som på något sätt lever i ett utanförskap.

Ta hand om varandra och stanna upp och tänk efter hur bra vi har det egentligen innan vi sliter upp alla paket och vräker i oss all mat en del saknar.

Hoppas jag inte har dragit ner stämningen för alla er som känner jul och glädje för de var inte meningen :)



GOD JUL!

Kommentarer :

#1: Annica

Ja det är så sant det du skriver, för många är julen inte rolig!!

Hoppas ni haft det bra iaf=)

Önskar er en god fortsättning/ Kram

skriven

Kommentera inlägget här :