Vattenhelg i Nygård

Ja, var ska man börja? Vi har varit på två dagars vattenprov i Nygård och det gick ju inte så himla bra.... Atlas gjorde en jättefin start på lördagen med 9 och 8,5 poäng på apporteringarna och sedan 9,5 poäng på hämta figg, sen sket det sig. Atlas hämtade inte båten vilket var lite väntat men jag trodde ändå nånstans att träningarna med båten skulle ge resultat. Sen strulade som vanligt simma med förare och därför blev det inte mer än 107,5 poäng med två nollor. Domarens kommentar: Mkt trevligt ekipage. Bra kontakt En smula besviken efteråt bestämde jag mej att jag skulle göra några skick på båten efter tävlingen för att han kanske skulle lyckas med det på söndagen ist. När jag skickade honom på båten sen gick det bra och han släppte inte repet heller, så då kändes det ganska bra inför söndagen och jag kokade av revanschlust och jävlar annamma! Provade även att simma med honom och det gick också mycket bättre. Sen på söndagen kom jag till Nygård med en Atlas som gick i sömnen :( Han var jätte trött och inte sig riktigt lik. Jag försökte trigga honom innan och peppade honom mellan momenten, men jag tror att Atlas var slut efter den långa dagen innan. Han började iaf med en 9:a på apporteringen men var väldigt tveksam på paddeln och där blev det bara en 6:a efter ett antal dk:n, kom dock in med den till sist. Sen hämtade han inte figgen(!?!?) och inte heller båten :( Hade kunnat bryta där men eftersom simma med förare krånglade på lördagen så ville jag ändå försöka lyckas med det på tävling och där fick vi 9 poäng, kändes skönt. Domarens kommentar: En hund med bra lydnad som tyvärr inte vill för dagen Det hela slutade med 85,5 poäng och en 2:a plats (vilket också visar att det inte bara var mej det gick lite dåligt för, vi var 7 tävliande i startklass) Nu ska vi inte träna i vatten nå mer förns i vår för jag höll på att frysa ihjäl i helgen, våtdräkten ligger nu i tvättmaskinen och ska sedan hängas undan till våren. Blir jag inte uppflyttad nästa år så kommer jag skita i allt som heter vattenarbete... I fall nån undrar så är jag inte alls bitter... ;)

Kommentarer :

#1: Zelda och Marita

Jag tycker ni varit jätteduktiga under helgen! sådär många poäng skulle inte jag och Zelda kunna skrapa ihop!

Vi är inge bittra efter helgen vi heller =)... fick en kv. 2:a på utställningen i Högbo:(

Zelda hade för korta ben,för lång rygg, svag underkäke m.m. Tråkigt...

skriven
#2: Carina T

Synd på båten. Men du har höga poäng på det andra. Du får tänka så;)

Nu får vi ladda om batterierna till våren och komma igen då.



Kramisar!

skriven
#3: Lina & Astor

Synd att det inte gick hela vägen denna gången. Ni kommer igen nästa vår!!

Klart man kan få vara lite besviken... men inte ge upp Therese! Ni är ju jätteduktiga!!!



Kramar

skriven
#4: Christel och Herman

Hej vännen. Förstår att du känner dig besviken MEN inte skall du ge upp inte. Ni ÄR duktiga och höga poäng får Ni när Atlas väl gör dom. Ni får dessutom mycket bra kritik från domarna Klart att Ni kommer igen nästa år. Skulle vara kul att få se Er på tävlingsbanan. Ja det skulle vara MYCKET roligt att få träffa Er överhuvudtaget.

Kram Christel

skriven

Kommentera inlägget här :