Rusk väder

Denna helg har jag faktiskt inte gjort nåt särskillt, bara en massa nödvändigt ont... Var iofs i väg tillGävle och käkade på lördag kvällen med Micke och några kompisar till oss. Det var mycket trevligt!
Idag var jag med syster och handlade lite i stan och sen åkte jag hem och gick en promenad i regn och rusk, tänk ändå vilken tur man har att man har en hund som måste motioneras varje dag och man som man inte kan strunta i även om det är skitväder ute.
När vi kom en hem från prommisen så körde jag lite upplet bara för aktiveringens skull med två föremål som jag la ut på samma gång jag gick i väg fast en bra bit ifrån varann. Det var första gången jag skickade Atlas med två föremål, var lite nyfiken på om han skulle förstå vad han skulle göra på nästa skick.
När jag skickade honom första gången rusar han iväg för att ivrigt leta, och blir jätte glad att han hittar den. Han tar med den tillbaka men vill helst springa och leka med den själv. Men efter att jag sagt till honom att komma med den så gorde han det och fick såklart godis i utbyte. Sen skickade jag honom igen och då tittade han först på mej och sen på föremålet jag höll i som han kommit in med och såg frågande ut "Men matte jag har ju redan hämtat grejen..???" Sen lufsade han iaf iväg lite försiktigt in i skogen igen och letade och hittade då det andra föremålet. Då kom han in till mej direkt med den för att byta mot godis =) Det var lite roligt men vi höll inte på så himla länge pga vädret. Skönt en sån här dag att man har en vattenslang på huset, för min annars vita hund hade skiftat färg ;)

//Therese

Kommentarer :

#1: Christel och Herman

Skrattade gott åt Atlas undran då Du skickade honom igen på upplet, ha ha ha. Dom är så goa. Jag kommer ihåg Herman i början då jag höll på att lära honom upplet, när han hittade saken så tog han upp den...tittade sedan på mig med saken i munnen.. och frågade liksom...är det den här Du vill ha???.
Idag vet han att så fort det luktar matte eller husse så är det bara att ta upp saken. Ibland lägger vi ut saker utan att säga något till hundarna och jo då, dom "markerar" sakerna direkt och kommer till oss med "fyndet".
Ja tråkigt väder har det varit här i ett par dagar också. Vi tränade vattenarbete i går i VATTNET. Äntligen har vår torrdräkt kommit.

Kram Christel.

skriven
#2: Lina

Det kanske är tur att man har en "grådaskig" hund så syns det inte hur skitig han egentligen är är. Har ju badat han i badkaret nångång och då har vattnet blivit brunt. Lite äckligt egentligen iomed att han sover i sängen. Det låter ju så skönt när du skriver att du kan spola av Atlas ute, innan ni går in. Blir avis på dig som har hus.

skriven

Kommentera inlägget här :