Oslo resan

Ja, då var man hemma igen efter en tripp till Oslo i helgen. Det tar ju några timmar att åka och sen när man har hund med så blir det ju lite stopp också. Resan gick iaf bra och campingen var bra. Vi hade trevligt på kvällarna och grillade och på lördagen var vi till Bjerke travbana på utställning. Jag hade en polsk domare vid namn Andrzej Kazmierski och han gav Atlas 1ökl och 1ökk, dock inget ck så där tog det slut. Ingen Landseer fick nåt bättre än slät etta, så lite snål var han allt :) Var iaf roligt att ställa i ett annat land, om än bara i Norge. Lite lagomt eftersom man förstår det mesta av vad de säger =) Nu tar vi nya tag i Köping den 19 juli! Kritiken löd: Correct in size, type and general aperance. Proporhonal. Beautiful head, rather proper topline and underline, moves with temperament but very closed behind, curly tail like a semi circle. Fore pasterns are turning out, correct coat.

Kommentarer :

#1: Christel, Herman, Melwin

Fy vad TRÅKIGT att ni inget cert fick denna gången heller. Förstår inte hur dom tänker, Atlas är ju så fin. Ja nu håller vi tummarna på Köping. Måste ju säga att jag BEUNDRAR dig som hoppade i vattnet redan i april med våtdräkt, brrr. MEN kan meddela att jag i går tog på mig våtdräkten för att simmade fot med Herman, brrr fy vad kallt det var, men det tar ju bara någon minut så isolerar ju våtdräkten riktigt bra. Jag tänkte som så att har jag skaffat TVÅ vattenhundar så får jag banne mig ta mig i kragen och kliva i. Skall se om vi kan hitta ett par simmfötter till torrdräkten så man kan simma med den i värsta fall. Har fortfarande problem med undervattensapporteringen, suck. Jag hoppas Britt har några bra lösningar när vi åker till Backamo på tisdag för träning.

Kram Christel.

skriven

Kommentera inlägget här :