Atlas är Gästriklands vackraste hund!!!

Ja, vi var ju på Gästrike mästaren i går och Gästriklands vackraste hund skulle utses. Atlas var finast av alla, iaf om man frågar mej, dessvärre var inte domaren av samma åsikt... =) Hon sorterade bort Atlas ganska omgående men vad gör väl det? Han är ju en riktig gobit min Atlas =) Fick iaf en fin rosett som det står Gästerike mästare 2007 på, för det var ju alla som var med på ett sätt.

Idag har vi varit ute på sjön och grillat korv och sladdat runt med bilar. Framför allt killarna som var med, tänk vad min Micke är barnsligt förtjust i att åka fort med bilar :) Det var jätte härligt väder och solen riktigt värmde, Atlas njöt även han av att ligga och halvslumra vid mina fötter med vinden i sin päls. Så fort jag reser mej så följer han efter och håller noga koll på om jag ska gå i väg nånstans. Sätter jag mej sen så lägger han sig precis vid mina fötter, bara för att försäkra sig om att jag inte kommer att kunna ta ett steg utan att han märker det. Jag gillar mycket att han är sån som vill hålla sig nära flocken och inte går nånstans på egen hand.

Här nedan kommer lite bilder från vår utflykt idag.

image46

Gästrike Mästare!

image47

image48

image49

image50

image51

Kommentarer :

#1: Christel och Herman

Klart att Atlas är Gästriklands vackraste hund.
Underbara bilder på den store killen.
Ja det skall bli mycket spännande nu och se om det blir några valpar. Det har inte varit lätt att hitta den, har ju som Du vet suttit MÅNGA timmar framför datorn och kollat upp både ad och hd, sjukdomar, mm, mm. Jag har nu insett att den "perfekta" valpen kommer jag nog inte att hitta, i allafall när det gäller dom tre raserna jag har att välja på så jag får rucka lite på sina önskemål och sedan hoppas på att det kommer att gå vägen.
En fortsatt trevlig helg.
Kram Christel och Herman

skriven

Kommentera inlägget här :