Korkad granne

Jag bara måste skriva av mej... vet att det är fult att skriva om andra, men jag har sagt till henne öga mot öga vad jag tycker också, och nu vill jag berätta för er varför jag är ledsen. Tyvärr så blir jag ofta ledsen när jag blir arg och det resulterar i att dom flesta som tjafsar med mej får mej att må väldigt dåligt för nånting som egentligen inte är mitt fel :( Som en del av er vet så har jag en granne som har hundar som springer lösa jämt. Jag inget emot lösa hundar, tycker tvärtom att det är roligt att alla hundar inte går kopplade MEN är det för mycket begärt att de hundarna inte ska rusa fram till oss varje gång vi möts? Idag hände det igen och jag försökte schasa bort dom, då kommer ägaren och säger att jag inte behöver vara rädd för hennes hundar, hon tycker att jag verkar nervös. Jag är inte ett dugg nervös, jag tycker bara inte att dina hundar ska springa fram till oss, säger jag. Då säger hon att det inte är nån fara bara de får hälsa på varann, det kommer inte hända nåt. Eh, jag tror inte heller att det skulle hända nåt (säger jag), men jag vill själv bestämma vilka hundar min hund ska hälsa på. Då säger hon nåt som jag blir väldigt ledsen över... - Din hund då? Får den gå lös nångång? Jag har aldrig sett den gått lös! Mitt svar blir: Skojar du? Atlas är ju lös jämt, MEN till skillnad från dig så jag kopplar honom om vi möter människor eller andra hundar. Sen orkar jag inte tjafsa med henne längre så jag bara börjar gå hemmåt, då ropar hon: Jag ska ha mina hundar kopplade i fortsättningen så du slipper vara så nervös. Då blir jag bara tvungen att fråga henne vad hon missat i det jag sagt och frågar om hon inte hör vad jag säger?! Jag är INTE nervös jag vill bara inte att hundar ska springa fram till min hund och innan jag fortsätter gå så frågar jag om hon har fattar vad jag säger eller om jag måste vara ännu tydligare????? Det tycker hon inte så då går jag hem (jävligt förbannad). Är man helt ute och cyklar när man tycker att man ska visa andra männsikor den respekten att hålla sin hund vid sidan eller kopplad när man möts? Det kan ju vara nån hundrädd eller hunden man möter kanske är aggressiv/inte gillar andra hundar? Hur svårt är det att fråga innan om det är okej om hundarna hälsar? Jag vet att det finns korkade människor överallt och detta är ju på nå vis ganska harmlöst om man tänker på alla verkliga idioter som finns men än då, jag blir så irriterad! Hoppas ni alla vettiga hundmännsikor får en trevlig och skön helg, min började inge vidare...

Kommentarer :

#1: Linda

Hundar ska verkligen inte gå lösa om de inte kan hålla sig ifrån att hoppa på och hälsa på människor så där! Annars är det okej, men man får ju ha lite koll.. Jag själv hade blivit livrädd, då jag är aningen rädd för hundar.

skriven
#2: Lina & Astor

Fan vilka korkade människor det finns! DU har helt rätt i det du skriver! Den jävla människan verkar helt körd(ursäkta mitt "vårdade" språk) men jag blir så fruktansvärt irriterad på såna som henne. Förstår att du kan bli ledsen, jag är också sån som kan gå och tänka på sånt där efteråt och bli ledsen. Men va stolt att du sa ifrån för du VET ju att det faktiskt är du som har rätt i den här saken. Stå på dig!



Kramkram

skriven
#3: Lillan & Zelda

Håller helt med dig! Du ska få bestämma när och om din hund ska hälsa på en annan hund! Jag blir förbannad bara jag läser vad du skrivit. Det är lika som de som bara "släpper iväg" sina hundar hur som helst i sina flexikoppel, det gör mig åxå skitförbannad!!! Stå på dig!

Kramar och EN RIKTIGT GOD JUL!!!!!!!

skriven
#4: Carina T

Håller med de övriga, det är du som gjort rätt.



Kramisar!

skriven
#5: Lina igen

God Jul förresten och gott nytt år! Hoppas också vi kan träffas i Öfbo:)

skriven

Kommentera inlägget här :