Utställning i Avesta

Ja, då har vi varit till Avesta och ställt ut. Vill börja med och gratta Annika och Älsa som blev SUCH idag och även BIR!!!!!! Det var det roligaste som hände på utställningen och vi är SÅ glada för er skull!! För Atlas del hade vi väl ungefär samma flyt som vanligt på utställning. Han fick mycket fin kritik och helhetsintrycket var utmärkt, domaren var mycket nöjd med Atlas och tycker att han var jättefin, men har påstod att Atlas har ett omvänt saxbett....? Han har tydligen ett outvecklat bett som förmodligen är ett omvänt saxbett. Aldrig förr har en domare kommenterat hans bett men nångång ska väl vara den första ;) ? Jag är iaf som vanligt super nöjd med Atlas insats, han vet när det gäller och är enormt duktig i ringen. 

Domare: Jahn Stääv
Ökl: 3

Så här löd kritiken:
Mask. huvud. Mkt bra skuldra, rygg och kors. Goda proportioner. Välutvecklad bröstkorg. Mkt goda rörelser från sidan, aningen hastrång. Outvecklat bett som förmodligen är omvänt saxbett, därav priset. Bra temperament.

Jag trodde att detta skulle bli min och Atlas utställning om han fick sämre än en 2:a, men faktum är att jag är så envis att jag bara måste fortsätta. Det som svider mest är att han hade gått hela vägen om det inte varit för hans "omvända saxbett"..... Bara att skaka av sig och gå vidare =)

Kommentera inlägget här :