Tävling i viltspår nr 2

Vad säger man? Min suveräna hund gjorde sitt absolut bästa viltspår idag för domare Gunilla Landell. Gick klockrent hela vägen och spårade mycket målmedvetet. Domaren sa åt mej att  hon såg vid ett tillfälle att jag blev osäker och trodde att han var fel, men talade om för mej att jag MÅSTE lita på min hund, för han vet exakt vad han håller på med =) Och nu har även jag fått det bekräftat för mej, att min Atlas minsann inte behöver nån hjälp av matte när det gäller att spåra... ;)
Kritiken från idag löd:
Tar snabbt an spåret. Klarar alla sträckor och vinklar, utmärkt spårningsförmåga och utmärkt tempo. Skottprövning godkänd. Klarar bloduppehåll och återgång.
Tid: 10 min

Kritiken på vår första tävling:
Hunden tar an spåret, spårar ngt osäkert i början. Spårar sedan utmärkt och finner viltdelen på 12 min. Spårar i utmärkt tempo.

//Tess   

Kommentera inlägget här :