En perfekt lördag

Ibland får man de här helt perfekta dagarna då allt stämmer, allt går ens väg och man känner sig tillfreds med livet. Egentligen har det inte hänt nåt speciellt men en grym dag bara :-) Började med att plocka fram en stor frukost medans de andra fortfarande sov. Älskar frukost och särskilt på lediga dagar när man kan ta sig tiden att skära upp en massa frukt, lägga upp grönsaker på ett fat och njuta länge med kaffekoppen. 1,5 timme senare var det dags för veckans långpass och jag längtade verkligen ut. -5 och snö, solen kämpade sig fram mellan molnen emellanåt och skogen drog verkligen idag. Det har kommit lite snö och grusvägen bakom åsen genom skogen var oplogad men jag valde ändå att springa där och låta benen jobba mer. Lyssnade på maratonpodden när Lofsan var där och hon sa en himla massa bra saker. Hann med en podd till och det var ned Petter. Herre jisses vilken kille! Grymt imponerad!! 
Det gick så lätt idag! Jag hittade snabbt rätt tempo med jämn, ganska låg puls. Jag njöt verkligen hela rundan och tänkte så mycket under de 18,5 km jag var ute. Jag har haft förkylningskänningar från och till hela veckan men både i Torsdags och idag kände jag mig starkare än på flera veckor. 


Ikväll ska jag träffa ett gäng härliga vänner och äta middag och dricka gott, ska bli så himla roligt! 
Hoppas ni får en fin helg! 

Kommentarer :

#1: Mari

Underbart :) Hoppas ni hade det bra!?

Svar: Det blev verkligen en lyckad kväll med jättegod middag och många skratt!!
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :