The Danish girl

Redan när jag såg reklamsnutten för den här filmen så visste jag att det var en film helt i min smak. Jag älskar draman med skickliga skådespelare och storyn med ett viktigt budskap talade rakt till mig. 
Jag kände på mig att den skulle vara storslagen och ville därför se den på bio. Dock insåg jag att jag inte kommer att ta mig i väg så det blev ändå hemma i soffan jag såg den. Så här i efterhand är jag väldigt glad för det. Jag grät så himla mycket och ibland är det skönt att kunna snörvla fritt och bara låta tårarna rinna utan att tvingas hålla tillbaka.
Svårt att sätta fingret på det som fångade mig så starkt, jag blev helt tagen av den. Så vacker, skör och fantastisk! Den berörde mig oerhört och jag har tänk väldigt mycket på den efteråt. Skådespelarinsatserna är helt enastående och jag är inte förvånad att Alicia Vikander fick en Oscar för sig roll som Gerda. 
Om ni ser den hoppas jag att ni älskar den lika mycket som jag. 


Kommentarer :

#1: Mari

Åh, den måste jag se <3

Svar: Ja gör det!!
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :