Sakta framåt

Nu har det gått drygt en vecka sedan operationen och såret läker fint. Det gör inte lika ont längre men naveln är grön/blå och fortfarande lite svullen och öm förstås. Jag tar mig ut på promenader och njuter mycket av dem. Då får jag en stund för mig själv och kan ladda batterierna. Igår lyssnade jag på Gunhild Stordalens sommarprat och blev oerhört tagen och berörd. Lyssna om ni har möjlighet!
Jag undviker fortfarande lyft vilket ställer till det en hel del i vardagen men i takt med att magen känns bättre så smyger sig det normala på och nästa vecka är det jobb så jag måste börja förbereda kroppen på det. Det är viktigare än någonsin att jag har kontroll på magen när jag använder den för att slippa göra om den här operationen igen. Löpningen känns väldigt långt borta men förhoppningsvis kan jag snart börja cykla lite. Dock får nog racern vänta då sittställningen kräver så mycket mer än en vanlig cykel.

Kram

Kommentera inlägget här :