Löplabbet

Jag har nu under mer än en månad sökt efter nya mängdskor men inte riktigt hittat rätt. Mina fötter är lite krångliga och jag har flera aspekter att ta hänsyn till när jag väljer. Det svåraste är nästan att veta om jag fortfarande behöver lite pronationsstöd eller om det skulle funka med en neutral sko. Jag har inte fått mitt löpsteg kollat på flera år och eftersom jag inte har någon lust att köpa dyra skor och sen inte kunna ha dem så beslutade jag mig för att ta hjälp. Löplabbet finns som närmast i Uppsala, så i morgon åker jag dit och förhoppningsvis kommer jag hem med bra skor som håller för många träningsmil och på Sthlm Marathon. 


Dessa två par testade jag hemma igår så jag höll på att bli tokig. Båda var jättesköna men på olika sätt och de skiljde sig mycket i känsla  när jag sprang i dem. Efter x antal provrundor genom hemmet visste jag varken ut eller in och blev allt mer osäker. Min gissning är att jag nu för tiden pronerar ganska lite men kanske inte är redo för en helt neutral sko. Jag trivs bra med drop på 8-10 mm och så måste skon vara lite stretchig framtill så jag inte får ont i min hallux valgus. Håll en tumme att jag hittar skorna med stort S i morgon! 

Kommentarer :

#1: Mari

Känner igen det där. Soucony Kinvara, (neutral) älskade jag. SÅ skön och jag funderar starkt på att köpa dom igen. Men egentligen ska jag ha en sko med pronationsstöd, vilket jag har nu och dom gillar jag också skarpt. Men hm, vill samtidigt kunna variera mer mellan skor. Vette kattsingen hur en ska göra. För neutral är jag inte, men Kinvaran funkar. Fattar ingenting haha :) Hoppas du får den hjälp du behöver :) Kramar

Svar: Man blir tokig till slut haha! Det är ju så viktigt med rätt skor så jag hoppas jag får bra hjälp idag och kan släppa skobekymret för en stund :-) Många verkar ju himla nöjda med Kinvaran så jag har också sneglat på den men vill kolla mitt löpsteg först innan jag vågar köra på en neutral. Ha en fin dag! kram
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :