Mot nya mål

Efter att jag och min kompis genomfört Tjejklassikern 2013 bestämde vi nästan på en gång att vi minsann någon gång skulle göra hela, en svensk klassiker. Som småbarnsföräldrar hade vi ingen brådska utan tänkte att det skulle bli x antal år framåt i tiden. 
För några månader sen frågade min klassikerpartner om vi inte skulle köra nästa år. Jag nappade direkt och tänkte att jag har bra utgångsläge och bra grundkondition som ändå maratontränar i år. När startplatserna till Vasaloppet släpptes hade vi båda sån tur att hinna få en plats. En till tjej ska också haka på så det känns otroligt kul! Jag har åkt kortvasan (30 km) en gång när vi gjorde Tjejklassikern men aldrig åkt längre än så. Jag tycker längdskidåkning är väldigt roligt och en grym träningsform för hela kroppen, sen är ju frågan hur kul 90 km är haha! 
Jag hyser en oerhörd respekt för alla loppen och det är rejäla utmaningar men det ska bli fantastiskt roligt och förmodligen ett träningsår att minnas för livet. 

Känns lite sjukt att vara anmäld till ett lopp ett år framåt och jag försöker att inte tänka så mycket på det utan lägga fokuset på målet som kommer härnäst. En sak i taget :-) 

Har ni gjort klassikern eller något av loppen och vill berätta, skulle vara jättekul att få ta del av det. Kram på er! 


Tänk att jag kommer vara en av de startande...

Kommentarer :

#1: Anonym

Jag har sprungit maraton en gång och åkt Vasaloppet två gånger. På Vasaloppet beror mycket på föret och såklart om man har skidvana och också såklart kondition. Tror man kan kompensera skidvana/teknik med komdis. Hade varit superspännande med simningen och cyklingen. Det har jag ingen stor vana av.

Svar: Kul! Skidåkning är ju väldigt väderstyrt, både vad det gäller träningen inför och på själva loppet. Jag tänkte finslipa min teknik men hoppas också att en god kondition ska hjälpa mig med genomförandet :-) Tack för din kommentar!
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :