Gävle halvmaraton 2016- mitt lopp

Att det skulle bli lite svettigt idag visste jag men 25 grader och sol är inte optimalt för lopp. Många hade det tufft idag och jag var en av dem. Jag har hela veckan känt mig lite sliten och benen ovanligt trötta så jag var osäker på hur det skulle gå. Jag visste att om jag får en bra dag och benen håller sig fräscha så skulle jag greja sub 1:50 men jag öppnade lite för raskt och efter 10 km började jag bli lite stum. Fick bra pepp vid varvning och försökte hålla fart men andra varvet blev en plåga och en kamp, mot stumma lår och värmen. Jag hade vätska med mig med det räckte inte så jag blev tvungen att ta vid alla kontroller och det sinkade såklart mig och jag klarade inte av att hålla samma tempo. Vid ca 3 km kvar såg jag att det kanske skulle kunna gå att slå pb om jag la på ett kål. Det gjorde jag, slet uppför sista sega backen och tänkte att ju fortare jag springer desto fortare får jag stanna. Familjen och vänner vid målgång som tog emot mig och nytt pb med 2 minuter känner jag mig nöjd med dagen men det var inte kul, så himla jobbigt bara. 
 
 

Kommentera inlägget här :