Kvalitetspass i solen

Tänk vad glad man kan bli av lite sol. I tre långa dagar har jag stått inomhus och tittat genom fönstret och längtat ut, för att sen 18:30 springa mitt pass i mörker. Så himla tacksam att det även blev lite sol idag på min lediga dag och att jag prickade in den minst molniga timmen på dagen för mitt löppass. Uppvärmning, löpskolningar och 3 långa intervaller på 10 min i tröskelfart. Bar asfalt och favoritskorna ihop med ganska pigga och springsugna ben. Tyckte jag fick till intervallerna i ett jämnt och ganska högt tempo på ca 4:27-4:37/km. Härlig känsla och solen i ansiktet gjorde att pannbandet åkte av efter halva passet och oj vad jag längtar efter att springa i shorts. 

Hoppas ni också haft möjlighet att vara ute i solen lite den här veckan! 




Kommentarer :

#1: Q-Vinna (Madelene)

Åhh, börjar bli sugen på att springa nu när "alla" skriver om löppass. Vinter här så jag suger ut det sista av den och skidar på några veckor till innan jag börjar springa.

Svar: Det gör du rätt i! :-)
Therese

skriven
#2: Mari

Åh vilken lycka :) Heja dig!!!r

Svar: Tack snälla!! Så härligt att våren är här! :-)
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :