Snart, snart är det min tur!

Vilken underbar vecka vi haft med soligt och vackert väder! Jag känner att jag utnyttjat det till max med en massa sol och bad. På lördagen bjöd vi hem några vänner för att ta ett kvällsdopp och äta middag tillsammans, blev en väldigt lyckad kväll. Vaknade utvilad på söndags morgonen och efter att ha laddat med en liten frukost drog jag i väg på en löprunda. Hade ingen plan egentligen förutom att iaf springa en mil. Bestämde mig för att köra utan musik och tillät mig inte titta på klockan medans jag sprang. Brukar göra så ibland för att lära mig lyssna på kroppen och hitta lugn och rytm. Faktum är att de passen brukar bli ganska bra och oväntat snabba. Lite spännande också att stoppa klockan hemma och se tiden, distansen vet jag eftersom klockan piper till vid varje km. Denna gången blev jag glatt överraskad, att jag trots värmen och solen sprang 10km på 51:39. Då tyckte jag ändå att jag tog det lugnt i början och hälften gick genom skogen på grus eller stig. Jag tror att klockan stressar mig om jag bestämt mig för ett visst tempo, detta blev mer avslappnat.
Hur som helst blev det en rejäl svettattack och oj vad glad jag var att jag tog med mig lite vatten. Drack hälften och hällde resten över mig. Hur skönt som helst att ta ett dopp efteråt, trots det 27 gradiga vattnet så blev jag svalkad, kändes som om jag kokade :-)
Nu har jag bara fjuttiga 3 arbetspass kvar SEN är det semester i fyra härliga veckor, oj vad jag behöver det! Jag längtar efter tidiga morgonpass i skogen, långa frukostar, lata dagar med sol och bad samt roliga utflykter och resor med familjen!





Hoppas ni har det bra oavsett ni har semester eller längtar till den! Kramar T

Kommentera inlägget här :