Vinter med råge

Helgen inleddes med jobb några timmar på lördagen och sen blev det middag här hemma med familjen och mina föräldrar. När dom åkt hem i snövädret kollade jag och Micke på den andra av de nya Beck filmerna. Jag hade planerat in ett långpass med en vän idag och tänkte att det skulle bli en snöig historia då det kommit en hel del under lördags eftermiddagen och skulle fortsätta sen under natten och även söndag förmiddag. Jag försökte skotta fram min bil i morse men eftersom plogbilen kört förbi ute på vägen så var jag rädd att köra fast i vallen, så det slutade med att vi fick springa på varsitt håll...och tyvärr blev det inget långt pass heller pga av rådande väderförhållanden. Jag kan väl sammanfatta rundan så här:
 
Antal sprungna km: 11
Antal sprungna km i snö på oplogad skogsväg: 8
Antal fall: 1
Antal gånger jag längtade hem: 1 (det var direkt efter fallet)
Antal mantran som rabblades: 5
Antal kg snö i skorna: 10 (höftar)
Antal tunga ben: 2
Antal andra löpare: 0
 
Det var riktigt busväder med snålblåst och snö som piskade mig i ansiktet och när jag efter 1,5km ser att plogen vänt och jag får fortsätta oplogad väg dvs pulsa så var det bara att bita i. Jag gillar ju egentligen lite "grisigt" väder där man får kämpa lite extra och även om det inte gick att hålla den fart jag är van vid så kan jag lova att låren var mer trötta. Istället för att bli förbannad av all snö och motvinden så peppade jag mig med att ju tyngre det är ju starkare blir jag :-)
Tänkte på hur min pappa berättat hur de sprang i stövlar på vintern i skogen och pulsade fram, jag blir väldigt inspirerad av det. För att inte tala om känslan när man kommer hem, passet är klart och man kan klappa sig på axeln för att man gjorde det, trots lite kämpigt väder, den slår allt!
 
Efter det har dagen inneburit snöskottning, pulkaåkning med barnen och peppning av fyraåring på längdskidorna. Hon har bara åkt en eller två gånger tidigare och det var förra året, och ändå var hon så duktig. Trots flera fall höll hon modet uppe och kämpade sig till sitt tänkta mål och hem igen och hennes dåliga tålamod men jävlar anamma på minner så om mig :-)
Hoppas ni också haft en bra helg!! I morgon är det fotbollsträning och jag längtar, det är skitkul men först måste jag avverka 10 timmar på jobbet!
 
 
 
Kram på er!

Kommentarer :

#1: mari

Tusan så bra du är :) Heja heja.

skriven
#2: Karin

Men kära nån Therese !!! Förstår att du har ont i benen, jag var ut på en långpromenad med Ewa-Lisa och som du säger så är det ju så skönt när man väl kommit igång. Tack för en trevlig kväll igår också. Kram

skriven

Kommentera inlägget här :