Minnen

Igår åkte vi till Hudiksvall för att besöka minneslunden där min mormor och morfar är spridda. Vi tog också en tur förbi det hus där de bodde och vi tillbringat många somrar. En känslomässig resa som betyder mycket. Jag är fortfarande förkyld, har varit det i en vecka nu och det rycker verkligen i träningsnerven men det är bara att ta det lite lugnt och hoppas det snart är över. Annars bjuder sista semesterveckan på underbart sommarväder så här långt. Jag latar mig på altanen i min nya solsäng som hittills inte är så flitigt använd. Vattnet i poolen glittrar inbjudande så det kan bli ett dopp senare. Sköt om er!



"Barfota efter grusvägen, smultron på ett strå. Nätter i det knarrande gammelhuset, trippandes på tå. Över åkern på stigen ner till ån, på bryggan och vinden i vårt hår. Hästar längs vägen, med syster hand i hand. Sommarlov i Idenor, där byggdes starka band"

Kommentarer :

#1: Karin

Vilka fina rader, de på slutet <3 Älskar dej finaste Therese

Svar: Älskar dig också!
Therese

skriven

Kommentera inlägget här :