Drömmar

Favoritdagen på veckan, våra lediga Torsdag när vi kan mysa lite extra i sängen innan vi går upp och äter en lite senare och längre frukost. Idag har den inneburit städ, tvätt och rensning av barnens leksaker. Låter inte så roligt kanske men ibland är det jätteskönt att gå hemma och greja och gör jag saker tillsammans med barnen så ger det mycket mer än ett fint hem också.
Vi fick även besök av barnens mormor på eftermiddagen och då passade jag på att springa en sväng. Hade ingen plan för passet riktigt och kanske var det det som var felet, för det var ett riktigt dåligt pass tyvärr. Kände på en gång att det här blir inte bra. Kände mig trött innan jag knappt börjat och en knä ömmade. Det är ju så ibland och det vet jag ju, inget konstigt men jag fick verkligen peppa mig själv för att inte bara vända om och springa hem.
I såna lägen är det nästan alltid samma sak jag tar fram i mitt huvud och det är min dröm. Ett stort mål och en dröm jag haft sen barnsben. Jag frågar mig själv varför jag springer fast det känns tungt, jag fryser om händerna och snön faller när jag hellre vill vara inne hos barnen och äta mellis.
Som tur är så är svaret på den frågan tillräckligt stark för att driva mig till passets slut och nu vet jag att det kommer dröja innan frågan ställs igen för såna här dagar kommer inte ofta.
Jag lufsade runt på stigar i skogen och tänkte positiva tankar och det kändes så mycket bättre när jag sen kom hem, även om det bara blev 6km.
Jag drömmer om att springa över mållinjen på Stockholm maraton, jag drömmer om den känslan.
 
Vad drömmer ni om? Kanske en resa, ett eget hus eller något annat som ni inte kan släppa tankarna på? Hur ska ni nå eran dröm? Är den realistisk? Eller kommer den bara att vara just en dröm?
 
Nu är det dags att krypa upp i soffan och titta på Barnmorskan i East End <3
 
 
 

Kommentera inlägget här :