Lugn helg

Jag har varit ledig i helgen och haft det jätte skönt. Många veckors festande har satt sina spår och det är så skönt att vara lite lugn emellanåt. På lördagen gick vi tillsammans på en promenad med Atlas och sen skulle Micke åka cross med sina kompisar så då passade jag på att greja lite här hemma, bla kolla i källaren efter mina julgrejer, är ju trots allt 1:a advent nästa helg och man behöver ju alltid göra en liten inventering av div ljusstakar mm. Sen fick jag en idé om att jag skulle göra en lingonriskrans att sätta på dörren. Minns att jag gjorde en i skolan för 15 år sedan och tänkte att det kan ju inte vara så svårt. Sagt och gjort begav jag mej ut i skogen för att dels plocka blåbärsris till stommen och sen lingonris att klä den med. Nå lingonris hittade jag inte för i denna skog finns nästan bara blåbär, men en hel del blåbärsris blev det.
Tog med mej riset och åkte hem till mor och far, min mamma var också lite sugen att göra en krans nämligen och det är ju roligare att göra saker tillsammans. Dessvärre har jag och min mamma exakt samma inställning till handarbeten.....VILL tycka att det är roligt att pyssla och greja, men har enormt dåligt tålamod och tröttnar efter typ en liten stund och står och svär :) Nä, så illa var det väl inte. Dock hade vi 3 kassar med blåbärsris och en halv kasse gick åt till våra stommar, fattar inte vad jag tänkte på (hade räckt till hur många stommar som helst). Hur som helst var min pappa ut och tog lingonris till oss medans vi knåpade med stommarn, men det räckte bara till min krans, så min mamma får göra sin färdig en annan dag.
Vad har jag då lärt mej av detta? Det ÄR inge roligt att göra kransar MEN den blir ganska fin bara för att man gjort den själv, man blir ändå liite stolt ;)



Haha, den är lite ojämn men jag är väldigt noga med att det ska synas att man gjort den själv ;)

Sen på lördagskvällen fick vi besök av min och Mickes gemensamma kompis Pär och hans nya flickvän Maria, de skulle bara kika förbi en sväng men slutade med att de stannade till 2. Det var jätte trevligt och blev lite vin, men bara nåt glas. De andra drack destå mer... Maria hade också hund, en storpudel så det blev en del hundprat. Alltid skönt när man ska träffa nya människor om man har ett gemensamt intresse.

Idag ska vi nog åka och hälsa på våra vänner Anders och Erika som nyligen köpt hus och kolla hur dom har det. Sen blir det en lugn och skön kväll i soffan.

/Therese

Kommentarer :

#1: Lillan & Zelda

Hahaha, jag är precis som dig och din mamma! Vill gärna men det går inte så bra och blir arg;)

Men jag är impad av din krans! Jättefin ju!

Visst är det bra att ha nåt att snacka om, hund är ju ett kanonbra samtalsämne=)

skriven
#2: Annica

Hahaha ja det där känner jag också igen...jag hinner tröttna redan vid första tanken att pyssla=) men din krans blev jättefin ju!!



Ha det bra// Kram

skriven

Kommentera inlägget här :