Stora Sthlm

I söndags bar det av mot huvudstaden för att kolla in vovvarna som skulle "slåss" om titeln SV-07. Med mej i bilen hade jag Johanna och vi var båda lediga från våra hundar. Tänk att det kan vara så skönt att slippa ha en hund med sig när man är på utställning. Man kunde stå i lugn och ro och prata med folk, utan problem stå i en cafeteria kö och beställa och mycket annat :) Vi skulle åka tidigt så vi skulle komma dit 9.00, då skulle nämligen min arbetskompis Caroline ställa sin Leonberger i juniorklass. Tidsoptimist som vi var så hade hon precis visat färdigt sin hund när jag kom småspringande, typist! Tankning, felkörning och letande av P-plats kan ha varit bidragande orsaker... ;) Men jag tittade på många andra fina hundar ist och pratade med trevliga människor.
När man väl var där så visst känns det lite tråkigt att inte vara med, men det blir fler tillfällen och jag har svårt att tro att den svenska damen som dömde Landseerna skulle ha tyckt om Atlas så mycket att det varit värt att släpa dit honom =) Vi blev där i 6 timmar och efter det ville man bara HEM, vi kikade lite snabbt på det som fanns att handla men köpte inte nåt???!
Vill också gratta alla som fick fina resultat i Landseerringen!!!


Kommentera inlägget här :